A Kiss Magánzenede Alapítvány Közhasznú Alapítvány 11 éve a fenntartója a Kiss Zenede Alapfokú Művészeti Iskolának. Az iskola pedagógia programjában is megfogalmazott legfontosabb cél - a művészetet szerető és értőn befogadó felnőttek kinevelése mellett - a tehetségek felismerése, gondozása, pályára irányítása. A közoktatási, kulturális intézményekkel és civil szervezetekkel meglévő és folyamatosan fejlődő kapcsolatrendszerünk segít a tehetségek felfedezésében és későbbi fejlődésük szakaszainak megnyilatkozásaiban, bemutatkozásukban. Intézményünk szakembergárdáját kizárólag megfelelő végzettséggel rendelkező kreatív személyiséggel bíró művésztanárok alkotják. Ezt fémjelzik a hagyományokkal rendelkező team munkával létrehozott művészeti ágankénti és összművészeti előadások és fesztiválok. A folyamatosan megújuló pedagógiai szemlélet új módszerek kidolgozása és befogadása eredményeként a TÁMOP 3.1.4 elnyert pályázattal tanári teamjeink bizonyították projekt és innovatív szemléletüket. Ennek eredményeként referenciaintézménnyé válásunk az utolsó fázisban tart, kiváló minősítéssel. Évtizedes tevékenységünk, és kialakult kapcsolatrendszerünk eredményeként tulajdonképpen évek óta "tehetségpontként" működünk. Ezzel a pályázattal kívánjuk tovább bővíteni kapcsolatainkat, hogy még több lappangó tehetségnek biztosíthassunk lehetőséget, valamint, hogy tapasztalatok átadásával, - átvételével fejleszthessük kapcsolatrendszerünk lehetőségeit.
Az alapítvány által fenntartott intézmény Budapesten és Pest megyében több helyen foglalkozik művészetoktatással, tehetségkutatással, gondozással, valamint bemutatkozási lehetőségek szervezésével. Jelenlegi kapcsolatrendszerünk kölcsönös segítséget nyújtott a tehetségek felismerésében, gondozásában és a bemutatkozásban.
Nyílt órákon, fesztiválokon, nagyszabású összművészeti rendezvényeken igyekszünk a különböző művészeti ágak tanulóival és szüleivel a helyi társadalmi élet szereplőivé válni. Környezetünk közoktatási, kulturális intézményei, civil szervezetei és agilis magánszemélyek által szervezett lokális rendezvényeihez kívánunk még színvonalasabb szakmai hátteret és még több felkészített tehetséget biztosítani.
Eddigi munkánkban az alábbi szervezetekkel állunk együttműködő kapcsolatban.
Szakmai kapcsolat:
A Triola AMI társintézményünk, ahol a tánc-és képzőművészet szakmai kapcsolattartását ápoljuk. A Diabelli Művészeti Iskolával pedig a zene- tánc- és képzőművészet terén folytatunk szakma együttműködést. Prímart Alapítvány
Civil szervezetek:
- Páty Fejlesztéséért Alapítvány
- Pesthidegkúti Művészeti Fesztivál
- Pátyi Énekkar
- Telki Nőikar
Közoktatási intézményekkel való kapcsolat:
- Remetekertvárosi Általános Iskola
1029 Budapest, Máriaremetei út 71.
- Máriaremetei-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola
1028 Budapest, Községház u. 10.
- Budenz József Általános Iskola és Gimnázium
1025 Budapest, Budenz J. út 20-22.
- Klebelsberg Kunó Általános Iskola és Gimnázium
1028 Budapest, Szabadság út 23.
- Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium
1026 Budapest, Pasaréti út 191-193.
és telephelye: 1026 Budapest, Fenyves u. 1.
- Bocskai István Általános Iskola
2071 Páty, Bocskai u. 9.
- Telki Általános Iskola
2089 Telki, Muskátli u. 2.
- Budajenői Általános Iskola
2093 Budajenő, Fő u. 3.
- Törökvész úti Általános Iskola
1025 Budapest, Törökvész út 67-69.
Kulturális intézmények:
- Klebelsberg Kuno Kulturális és Művészeti Központ
1028 Budapest, Templom u. 2-10.
- Marczibányi téri Művelődési Központ
1022 Budapest, Marczibányi tér 5/A
- Pátyi Művelődési Ház
Magánszemélyek:
- Máj Jakab
- Szokolay Gábor
- Mikéné Ivanics Andrea
- Dr. Irsay Zsuzsa
Az együttműködő partnereinknél rendszeres tehetségkutató felmérést végzünk, felismerve a tehetségeket kellően motivált képzéssel biztosítjuk kibontakozásukat. Életkoruknak és tudásszintjüknek megfelelő egyéni fejlesztést biztosítunk számukra. Ehhez segítségünkre vannak speciális képességű pedagógusaink, például Pásztor Judit gitártanárnő Alexander módszer, a TÁMOP 3.1.4. pályázatba bevont pedagógusaink innovációja, annak átvétele a szaktanárok számára, valamint jó gyakorlattal rendelkező pedagógusaink. A művészeti iskola keretein szeretnénk túllépni a tehetségek gondozásában, a közvetítői feladatokban. Iskolánk az év folyamán számos tehetségkutató és bemutatkozó rendezvényt, fesztivált, improvizációs versenyt szervez, amikbe be kívánjuk vonni az együttműködő szervezeteket is. A témában tapasztalatcserén szeretnénk részt venni.
A Kiss Magánzenede Alapítvány eddig is maximálisan, sokszor az elvárton felül támogatta a tehetségek felkutatását, gondozását. Az alapítvány többször gondoskodott arról, hogy az iskolai kereteken kívül tehetséggondozó foglalkozásokat finanszírozzon. A szakirányú továbbtanuló gyermekek felkészítését azonban így is sokszor a pedagógusok szabadidejükben végezték. Az óvodáskorúak körében végzett tehetségkutatástól kezdve a fiatal felnőttek körében végzett felmérésig lehetőségeihez mérten az anyagi hátteret is biztosította. Az anyagiak hiánya időnlént akadálya egy-egy tehetség kibontakozásának.
A későbbiekben saját forrásból, pályázati forrásokból, szponzori támogatásokból kívánjuk tehetséggondozó programunkat finanszírozni. Tehetségponttá válásunk esetén minden lehetőséget meg kívánunk ragadni annak érdekében, hogy programunkhoz anyagi forrásokat szerezzünk.
A tehetséges gyermekek átlagon felüli adottságokkal rendelkeznek, és átlagon felüli teljesítményekre képesek. A művészetek művelése és tanulása emocionális hatású, az érzelmi intelligenciát fejleszti. A művészetekben tehetséges gyermekek különleges érzékenysége különleges bánásmódot igényel. Erre kiválóan alkalmas az alapítvány által fenntartott intézményünk kizárólag megfelelő végzettséggel rendelkező kreatív személyiséggel bíró művésztanárokból álló szakembergárdája. Speciális képességű pedagógusaink, például Pásztor Judit gitártanárnő Alexander módszer, pályázatba bevont pedagógusaink innovációi:
- Réfi Katalin fuvolatanárnő: A kamarazene motiváló hatása az együttmuzsikálás öröme,
- Szekér Zsófia szolfézstanárnő: Közös muzsikálás megismertetésének lehetőségei a zeneiskolai szolfézsoktatásban, kiegészítve IKT eszközökkel
- Erdei Gabriella néptánc tanárnő: Individuum és csapatmunka - a magyar népi gyermekjátékok szerepe a csoportalakításban és az egyén beilleszkedésében.
Ezek átvétele a szaktanárok számára, valamint jó gyakorlattal rendelkező pedagógusaink:
- Szekér Zsófia: Midi@dal
- Erdei Gabriella: Játékvár
- Molnár Balázs fuvolatanár: Új szelek a fuvolaoktatásban
- Balikóné Elmer Felícia moderntánc tanárnő: Táncvarázs
Az intézmény dolgozói pedagógiai rátermettségükön felül számtalanszor bizonyítják szervezési, projekt- és team-munkához kellő jártasságukat, különös gondot fordítanak a szakirányú továbbtanulók felkészítésére.
A későbbiekben Kim Rita pszichológus szakértelmével, az általunk gondozott tehetséges gyermekek rendszeres felmérésével segíti munkánkat.
Az alapítvány részéről Kissné Szűcs Mariann közgazdasági és pedagógusi végzettségével, vezetői tapasztalataival kiválóan alkalmas a tehetségpont koordinációs feladatainak ellátására.
Az alapítvány által működtetett alapfokú művészeti iskolában jelenleg is működő Intézményi Minőségirányítási Program kibővítését tervezzük. A szülők, gyermekek, dolgozók kérdőívei, a partnerek visszajelzései, megjelent újságcikkek rendszeres elemzése, értékelése segítségével. Az általunk felfedezett és gondozott tehetséges gyermekek versenyeken, fesztiválokon való részvételeinek eredményessége, szakirányú továbbtanulás figyelemmel kísérése.
Az általunk létrehozni kívánt tehetségpontban gyermek- és tehetségközpontú munkát kívánunk folytatni. Az általunk felfedezett és gondozott tehetséges gyermekek életkorának és tudásszintjének megfelelő egyéni fejlesztő foglalkozásokat, csoportos szabadidős programokat - színház, koncert, múzeumlátogatás, táncház, játékos vetélkedők, képzőművészeti alkotónapok - tervezünk. Művészeti előadásokat, fesztiválokat, improvizációs versenyeket szervezünk. Tovább erősítjük és fejlesztjük kapcsolatainkat kulturális intézményekkel, civil szervezetekkel, magánszemélyekkel.
A munkában részt vállaló szakemberek hivatástudatuk, gyermekközpontú szemléletük révén mind időben, mind teljesítményben az elvárhatónál magasabb szintet nyújtanak.