Intézményünkben korábban is fokozottan figyeltünk azokra a gyerekre, akik kiemelkedő teljesítményt mutattak, informatika, matematika, természetismeret, sport és idegen nyelv terén is, illetve érdeklődőek voltak a tantárgyak iránt.
Két sikeres pályázat keretén belül megtapasztalhattuk, hogy természetismeret és matematika tudásanyagból mennyi pluszt tudtunk nyújtani tanulóinknak, mennyivel bővült a tudásuk, amit az is mutat, hogy így sokkal eredményesebben szerepeltek a tanulmányi versenyeken.
Ezen kívül a kollegák lelkesedése a tanórán kívüli kiscsoportos, egyéni foglalkozások nagyon sokat segítettek a tehetséggondozásban.
Informatika tantárgyból emelt óraszámban tanulhatnak intézményünkben diákjaink. Évek óta országos informatika versenyt szervez intézményünk, ahol az ország távoli részéről is vannak versenyzők. Több fordulós rendszerben zajlik a verseny, ahol alapos felkészülésüket kell bizonyítani az ideérkező diákoknak. Iskolánk tanulói ezen a versenyen segítőként vannak jelen, számukra egy külön helyi döntőt biztosítunk, hogy összemérhessék tudásukat. A díjazást a megyei és helyi önkormányzat, valamint vállalkozók, támogatásával tudjuk megoldani.
Matematikából a kollegák iskolai szintű összehangolt munkájának, köszönhetően egytől- nyolcadik osztályig nem csak egyénileg hanem közösen is versenyeztek diákjaink, és bár nem emelt óraszámban tanulják, de a tehetséggondozásnak köszönhetően megyei szinten a gyerekek bizonyítottak és rangos versenyen értek el csapatban első helyezést. Ez a siker is tovább ösztönzi kollegáinkat a tehetséggondozás terén.
Ezen kívül a tanulók szívesen végeznek a közvetlen környezetünkhöz kapcsolódóan gyűjtőmunkákat is, így jobban megismerik azt a vidéket, annak helytörténetét, természeti értékeit ahol élnek. Örültek, ha előadókat tudtunk hívni, akik más oldalról közelítették meg a már általuk ismert dolgokat, és így még inkább mélyült tudásuk. Ezt szeretnénk tovább vinni és még több gyermeket bevonni a tehetséggondozásba.
A tehetségpontot intézményi szinten kívánjuk megvalósítani, de mivel intézményünkhöz tartozik az Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és kollegáink a kistérség 31 településén végzik munkájukat, így rajtuk keresztül minél több tehetséges diákot szeretnénk bevonni a munkába.
Ahogyan eddig is tettük továbbra is együttműködést kívánunk tartani a helyi középfokú oktatási intézményekkel, valamint a megye középfokú intézményeivel.
Folytatni, erősíteni szeretnénk az együttműködést a Bihari Múzeummal, az ott dolgozó kollegákkal.
Továbbra is szeretnénk megtartani a jó kapcsolatot a szülői szervezetekkel, így ebbe a programunkba is számítunk támogatásukra a szülői munkaközösségeknek és az iskolaszéknek is.
A helyi vállalkozók odaadóan támogatták intézményünk programjait, így a tehetséggondozó program támogatásába is bekívánjuk vonni őket.
Szeretnénk erősíteni az együttműködést a Nadányi Zoltán Művelődési Ház keretében működő művészeti csoportokkal, valamint a város sportegyesületeivel, és a civil szervezetekkel.
Erősíteni kívánjuk a jó kapcsolatot az Igazgyöngy Művészeti iskolával, közös szakmai programokkal.
Intézményünkben emelt szintű oktatás van informatika tantárgyból, amely tantárgyból országos versenyt is rendezünk több éve. Ezt a munkát úgy szeretnénk folytatni, hogy minél több diák tudjon részt venni benne.
Matematikából, idegen nyelvekből / angol, német/, természetismereti tantárgyakból tehetséges tanulókkal kiscsoportos, és egyéni foglalkozások keretében kívánunk foglalkozni a jövőben is.
Alsó tagozaton szintén figyelünk a tehetséges tanulókra a tantárgyi órákon kívül a mesemondás, népdal éneklés, színjátszás terén is. Az informatika tantárgyat már elsős korukban kezdik tanulni. A sportra alsó tagozaton is nagy figyelmet fordítunk, ezt kívánjuk tenni továbbra is, ennek keretében második évfolyamon kiemelt óraszámban folyik az úszásoktatás.
Törekszünk rá, hogy a sportban tehetséges diákjainkat minél több sportágban versenyeztessük. Az úszás mellett kézilabdában, labdarúgás, valamint atlétika terén értek el nagyon szép eredményeket tanulóink, ezt a megkezdett munkát folytatni szeretnénk.
Továbbra is megtartjuk tanórán kívüli programjainkat a Környezetvédelmi hónapot, a József Attila hetet ahol folytatni tudjuk a tehetséggondozást is.
Évfolyamonként továbbra is részt kívánunk venni területi megyei versenyeken és bízunk benne, hogy a befektetett munka, és az itt elért eredmények alapján lesz lehetőségünk ott lenni az országos döntőben a következő tanévekben is.
A tehetséggondozásban jártas szakértőkkel továbbra is törekszünk konzultációk tartására, tapasztalatcserék szervezésére más intézmények pedagógusai között. Intézményi jó gyakorlataink ajánlására, tapasztalataink átadása.
Az intézményünkben tanuló, és korábban itt tanult diákjaink szüleinek támogatásával létrejött a "Gyermekeink jövőéért " alapítvány amely komoly anyagi támogatást nyújt a programunk támogatásában. Az Ő segítségükkel tudjuk megoldani a versenyekre való utaztatást, a nevezési díjak fizetését és a legtehetségesebb, legjobb eredményt elért tanulóink munkájának elismerését, jutalmazását,
Az intézmény költségvetésének egy része biztosította eddig is, és reményeink szerint fogja is biztosítani az anyagi háttért a tehetséggondozó munkában.
Az alapítványon kívül a helyi vállalkozók egyénileg is adnak anyagi támogatást programjainkhoz.
Ezen kívül a pályázatok nyújtotta anyagi lehetőségeket is szeretnénk felhasználni munkánk során.
Az intézményünkben folyó tantárgyi és fizikai teljesítmények mérései lehetőséget adnak a tehetséges tanulók kiválasztására.
Fontosnak tartjuk az esélyegyenlőség biztosítását is, továbbra is pályázni kívánunk az Útravaló ösztöndíj program keretében.
Arra törekszünk, hogy az intézményünkben végzett tanulóink az itt elsajátított tudást alkalmazni tudják iskolán kívül is, valamint a továbbtanulásukban egyaránt
A tehetséggondozásban és tanácsadásban elsősorban az iskola pedagógusaira és pszichológusaira támaszkodunk, de szükség esetén külső segítséget is igénybe veszünk.
A tehetséggondozásban résztvevő tanulók más intézményekben zajló versenyeken elért eredményei mutatják munkánk eredményességét.
Ezen kívül helyi iskolai méréseket is végzünk a tehetséggondozás során, illetve versenyeket rendezünk a korosztályok között melyek tapasztalatait szintén beépítjük a további munkába.
A továbbtanuló, felvételiző diákjaink bekerülése középiskolába szintén visszajelzés, illetve, az Ő tanulmányi eredményüknek a nyomon követése is jó visszacsatolás.
A versenyek tapasztalatainak, a mérések eredményeinek elemzése folyamatosan történik, ennek eredményeit a kollegák beépítik programjukba. Figyelembe vesszük a partnereink visszajelzését, véleményét is, ezek együtt megmutatják, hogy milyen a tehetséggondozó munkánk hatékonysága.
A tehetséggondozást az intézményen belül annak meglévő eszközeit felhasználva kívánjuk végezni, az iskola támogatásával. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a munka az intézménytől függne. A kollegák munkájának összehangolásában segítséget ad az iskola vezetése, de az önállóság a kezdeményezés lehetőségét mindig szem előtt tartva.
Az iskolai programokba valamennyi diákunkat igyekszünk bevonni, szüleiket is folyamatosan tájékoztatjuk az itt folyó munkáról, a lehetőségekről. Odafigyelünk a partnerek visszajelzéseire, javaslataira is.
A tehetséggondozás programjába olyan külső előadókat is bevonunk, akik az elméleti tudás mellett további hasznos gyakorlati ismeretekkel is bővítik az ismereteiket a tanulóknak. Illetve olyan helyszínekre vinni a diákokat ahol terepen külső gyakorlatokon is bővíthetik ismereteiket.