A Tehetségpontot azért alapítottuk, mert évtizedek óta dolgozunk a településen pedagógusként, így jól ismerjük a helyi adottságokat, lehetőségeket, igényeket a tehetségfejlesztésben. Munkánk során folyamatosan törekedtünk arra, hogy tanítványaink számára sokféle lehetőséget biztosítsunk tehetségük, személyiségük kibontakoztatására. Szakkörökön, versenyekre való felkészítés során foglalkoztunk a különböző területeken tehetséges tanulókkal.
A Tehetségpont létrehozásával (2011) eddigi tehetségfejlesztő-tehetséggondozó tevékenységünket szerettük volna magasabb szintre emelni, és konkrét programokra fókuszálni. Célunk az volt, hogy iskolán kívüli gyermekeknek szóló oktatási, képességfejlesztési, kulturális programokat szervezzünk, ilyen jellegű programokat támogassunk.
Fő profilunk az öt éve működő "Festősuli", ahol Fazakas-Koszta Tibor grafikus-festőművész foglalkozik a kiemelkedően tehetséges, érdeklődő fiatalokkal.
A képzőművészeti kiscsoport tagjai elkészült alkotásaikat kiállításokon mutatták be (Levendula Galéria Gödöllő 2013, 2016, Művelődési ház Kóka 2016).
A tehetséggondozási tevékenység folyamatossága érdekében szeretnénk megtalálni azokat a fiatalokat, akik a jövőben továbbvinnék a tehetségfejlesztő munkánkat. Arra törekszünk, hogy jelenlegi mentoráltjainkból diáksegítők, majd mentorként működő szakemberek váljanak.
A tehetségazonosításra, fejlesztésre, tanácsadásra megfelelő képzettséggel rendelkezünk, mi magunk is nyitottak és motiváltak vagyunk a fejlődésre, a minőségi munkavégzésre.
A Tehetségpontot helyi hatókörrel regisztráltattuk, eddig csak a községünkben élő gyermekek vettek részt programjainkon.
A községi szervezetek közül a művelődési házzal, a Helytörténeti Gyűjteménnyel működtünk együtt a szakmai tevékenység megvalósítására.
Festőművész, kézműves és hagyományismeret oktató, pszichológus szakemberek biztosítják a magas színvonalú szakmai munkát.
Képzőművészeti profilunknak megfelelően hasonló irányultságú tehetséggondozó intézményekkel, tehetségpontokkal, művészeti iskolákkal létesítünk kapcsolatot.
Tanítványaink részt vesznek tehetséggondozó táborokon, ahol más iskolák, egyesületek tagjaival, alkotómunkájával ismerkednek meg.
A kiállítások szervezése során nagy nyilvánosságot kapott programunk, szülők, hozzátartozók, meghívott vendégek és más érdeklődők nyerhettek bepillantást a Festősuli tehetséggondozó munkájába.
A családok támogatása biztosítja a folyamatos, eredményes működést.
Az elkövetkező időszakban a hatókört térségire szeretnénk bővíteni, programjainkat, meghirdetjük, elérhetővé tesszük más települések tanulói részére is.
Fontosnak tartjuk a kommunikáció fejlesztését, a szülők tájékoztatását, bevonását a Tehetségpont működtetésébe.
Figyelemmel kísérjük a Nemzeti Tehetség Program által kínált lehetőségeket.
Törekszünk további szakemberek bevonására, a kapcsolati háló kiterjesztésére.
Szeretnénk, ha "Festősuli" programunk nagyobb nyilvánosságot kapna, jó gyakorlatként válna ismertté.
Terveink, munkánk, elért eredményeinknek publikálására lehetőségeket keresünk (újság, tehetségnap)
Fiataljaink portfólióját egy albumban szeretnénk bemutatni.
Kiemelten a térbeli-vizuális tehetségterülettel kívánunk foglalkozni.
„Festősuli” elnevezésű programunk tehetséges, képzőművészet iránt érdeklődő fiatalok fejlesztését tűzte ki céljául. Fazakas-Koszta Tibor grafikus-festőművész irányításával a résztvevők folyamatosan mélyítik tudásukat, ismerkednek a művészeti iskolák felvételi alapkövetelményeivel. Az elkészült alkotásokból alkalmanként kiállítást rendezünk.
- 2016-ban kezdte meg működést a Kézműves Műhely, amely népi mesterségek különböző technikáival (csuhéfonás, nemeztárgyak, korongozás) ismerteti meg a résztvevőket.
- Nyáron táborozási lehetőséget biztosítunk érdeklődő gyermekek részére. (rajztábor, vándortábor)
- Kirándulásokat szervezünk múzeumok látogatására, színházi előadásokra.
Diagnosztikai vizsgálat: intelligencia vizsgálat, tanulási képességek, részképességek vizsgálata, figyelem, emlékezet, koncentráció vizsgálata.
Önismeret, személyiség fejlesztése: a tehetség önfelismerése, elfogadása, harmonikus egyéniség fejlesztése csoportos és egyéni programokkal.
Tanulási technikák elsajátítása.
Természeti és kulturális értékek felfedezése: természetjárás (gyalogos-kerékpáros), részvétel teljesítménytúrákon a Tápió-vidéken, épített örökségünk megismerése.
Honismeret, néphagyományok éltetése: néprajzi ismeretek átadása, hagyományos falusi életmód megismertetése.
Kreativitás fejlesztése.
Játékkultúra fejlesztése: önismereti játékok, népi játékok, sportjátékok, drámajátékok.
Az anyagi fenntarthatóság tényezői
- Szülői támogatás az egyéni fejlesztési programok megvalósításához.
- Pályázati források az új területek, ötletek kipróbálásához, eszközvásárláshoz, projektmegvalósításhoz.
- Szükség van a Tehetségpontban dolgozó tagok elkötelezett önkéntes munkájára.
Két eredményes pályázatot adtunk be a Nemzeti Tehetség Program által meghirdetett témakörökben:
Elnyert támogatások:
- 493 000 Ft támogatás "Színek művészete" - Képzőművészeti tehetséggondozó program (NTP-EFP-14-0133) Elszámolt, lezárt pályázat.
- 700 000 Ft támogatás "Mestere volt egykor - inasa most" Népi kézműves mesterségek nyomában (NTP-MKÖ-16-0087) Folyamatban lévő pályázat.