Óvodánk a Pápai Városi Óvodák Erzsébetvárosi Tagóvodája.A TÁMOP.3.14.-2009 pályázat keretében óvodánk és a város két másik óvodája teljes körű felújításra került.
A pályázat részeként a kollektívák módszertanilag is megújulhattak és a 3 óvoda egy-egy csoportjában elkezdtünk a Kompetencia Alapú módszerrel dolgozni
A 2009/2010-es tanévben óvodánk összes pedagógusa továbbképzéseken vett részt,így pedagógiai munkánk teljesen megújult.A következő tanévtől mind a 4 csoportunkban alkalmaztuk a Kompetencia Alapú óvodai nevelést.
Innovatív pedagógiai munkánk tükrözi, hogy újszerű nevelési eljárásokat, -projekteket, kooperatív differenciált nevelési, szervezési eljárásokat alkalmazunk mindennapi munkánk során.
Célunk a tevékenység központú tapasztalatszerző nevelés megvalósítása. Ezáltal biztosítani tudjuk a gyermekek számára a differenciált személyiségfejlesztést, az egyéni képességekhez mért, egyéni ütemben biztosított fejlesztést, a rejtőzködő képességek kibontakoztatását.
Ezt hivatottak elősegíteni a vegyes életkorú csoportok,ahol a 3-7 éves gyermekeket együtt neveljük.
Óvodánkban kiemelt szerepet kapott a beilleszkedési, tanulási, magatartászavaros és hátrányos helyzetű, továbbá a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek differenciált nevelésének megvalósítása. Ezt integrációs programunkban dokumentáljuk.
Mindemellet nagyon fontosnak tartjuk a tehetséges gyermekek felismerését és gondozását.
Az óvodában a tehetségek felismerésének legfontosabb szakemberei az óvodapedagógusok.
Az ő szakmai hozzáértésük, és az intézményben használt fejlődési napló segíti a tehetségek felfedezését, és tehetségük gondozásának megkezdését.
Óvodánk a megújult program mellett innovációként a hagyományőrzést választotta.
Kidolgozásra került óvodánk hagyományőrző projekt-terv gyűjteménye,mely havonta a csoportonként kidolgozható tervek alapját adja,kiemelve a népi és a saját magunk által kialakított hagyományokat.
A Kompetencia Alapú program és a Hagyományőrzés szellemisége tökéletesen megegyezik,mindkettő komplex,holisztikus szemléletű,ezt egyesítve,gyermekeink számára élvezetessé,élményszerűvé téve megtaláltuk saját utunkat.
Hagyományos ünnepeink:
-Néptánc csoport fellépése az Erzsébetváros Napja c. rendezvényen.
-Márton-nap óvodánkban.Közös lampionos felvonulás a szülőkkel.
-Adventi készülődés,szereplés a Városi Adventi Rendezvényen.
-Bartók Béla Zeneiskola karácsonyi hangversenye.
-Közös karácsonyi kézműveskedés a szülőkkel.
-A Magyar Kultúra Napja.
-Farsangi vígasságok.
-Húsvéti játszóház.
Hagyományok hete óvodánkban:-Egész hét nyitott a szülőknek
Hétfő:mesenap Kedd:sport nap Szerda:kézműves nap Csütörtök:közös kirándulás
Péntek:Néptánc-csoport fellépése/választott téma mindig más/Pünkösd,Vásáros,Lakodalmas/
Tehetségpontunk intézményi.
Felvettük a kapcsolatot az ALLEGRÓ Alapfokú Művészeti Iskolával,mely városunkban található,kistérségi,jelenleg működő Tehetségpont.
Hálózatfejlesztő tevékenységként tervezzük a Pápai Városi Óvodák 12 tagóvodájának a bekapcsolódási lehetőségét,és a tehetséggondozás kiterjesztését.
Jelenleg is részt vesz minden tagóvoda a Pelc Sportegyesület utánpótlás programjában,melynek keretében egyesületi szak-edző óvodáink torna termében,heti rendszerességgel edzést tart Ovi-foci formában.
A Pápai Városi Óvodák honlapot működtetnek,ahol mindegyik tagóvoda tevékenysége figyelemmel kísérhető.
Blogot működtetünk,ahol az érdeklődők betekintést nyerhetnek munkánkba.
A Pápai Városi Óvodák kollektívája a következő Munkaközösségeket működteti:
1-Tehetséggondozó Munkaközösség
Vezetője óvodánk pedagógusa:Kiss Marianna
3-Drámapedagógiai Munkaközösség
4-Egészségnevelő Munkaközösség
5-Esztétikai Nevelés Munkaközösség
Pedagógus kollektívánk minden tagja részt vesz a Munkaközösségek munkájában.
Fejlesztőpedagógusi végzettséggel rendelkezik 1 pedagógusunk.
Felkészítés tehetségkoordinátori feladatokra 30 órás képzésen részt vett 1 pedagógusunk.
-Munkánkat tanácsadóként segíti:
-Bakó Ildikó Népi Iparművész,Néptáncoktató pedagógus,
-Simonné Zachár Anna pszichológus
-Ovi-focit tart:Margl Péter edző
Együttműködési szerződés alapján kölcsönösen segítjük egymást:
-TP 100000012 NYME Benedek Elek Pedagógiai kar bázisóvodája vagyunk.
-TP 150001942 Allegró Alapfokú Művészeti Iskola
-TP 121001150 Bartók Béla Zeneiskola
Támogatóink:
Malomsoki Hagyományőrző Egyesület
Takácsi Kenderszer Hagyományőrző Egyesület
Hagyományőrző Egyesület Pápa
Projekteket szervező,tevékenység központú,drámapedagógiát alkalmazó mindennapi munkánk elősegíti a tehetségkomponensek fejlődését.
A gyerekek egyéni fejlettségmérő lapján tehetségjegyeiket is jelöljük,tehetségkomponensüknek megfelelő egyéni fejlesztésben részesítjük őket.
Ezen kívül:
Két Tehetségműhelyt működtetünk:-Kézműves, -Népi mozgásos,
Tagjait óvodánk nagycsoportosai közül válogatja ki pedagógus kollektívánk,fejlettségmérő lapjaik és megfigyelésük alapján.Az eredményről a szülőket értesítjük és hozzájárulásukkal lesz a gyermek a műhely tagja.A műhelymunka éves fejlesztési anyagát Haladási Naplóban dokumentáljuk.A kiválasztott gyerekek szüleivel kérdőívet töltetünk ki,amelyben jelzik felénk gyerekük általuk tapasztalt tehetségjegyeit.A foglalkozásokat heti rendszerességgel délután tartjuk október 1-től június 15-ig.Az időszak végén elégedettségmérő kérdőívet töltetünk ki a szülőkkel.
Minden évben szervezünk Szülői Fórumot és Értekezletet tehetséggondozás témában,illetve egyéni tanácsadást is végzünk szülőknek és pedagógusoknak.
Tehetséggondozó Munkaközösségünknek intézményünk pedagógusai a tagjai,számukra rendszeres időközönként foglalkozásokat szervezünk a tehetséggondozás témában.
40 kötetes szakkönyvtárunk van tehetséggondozás témában.
Kézműves szakkör indítását is tervezzük.
Óvodaképünk, gyermekképünk, kitűzött feladataink meghatározása, a 3-7 éves életkorú gyermekek életkori sajátosságainak figyelembe vételével történnek. Így a tehetséggondozásban is -e fő szempont érvényesülése az elsőrendű.
A "civil jelleget" kötetlen, innovatív, interaktív formában kívánjuk fenntartani, megvalósítani
A gyerekekkel közösen tervezzük meg a tevékenységeket,mindenbe van beleszólásuk,ezáltal partneri rangra emelődnek és nagyobb aktivitással vesznek részt a tevékenységekben.
A szülőkkel eddig kialakított nevelőpartneri jó viszonyra törekszünk.
Reméljük,ha kialakul óvodáink között a tehetséggondozásban is a közös együttműködés,az munkánkat gyarapítani,szakszerűségünket növelni fogja.
Mottónk:-„A szegénység kreatívvá tesz!”
Rengeteg tapasztalatot szereztünk pedagógus pályánk során arra nézve,hogy nincs lehetetlen.
Tele vagyunk ötletekkel,a „semmiből” is tudunk „valamit” teremteni.Nem keseredünk el,hanem nekiállunk és felkutatjuk,összegyűjtjük,megtermeljük/pl.kukoricát,aminek minden részét hasznosítjuk/Mindezt a gyerekekkel együtt,ami nekik közös élmény,jó móka és tanulás.
Rengeteget segítenek a szülők természetbeni munkával,adományokkal és a megfigyelésekhez terepet biztosítanak.A környék lakói a városrész napján gyűjtést szerveznek óvodánk részére minden év szeptemberében.
Felhasználjuk óvodánk eszköz állományát,kölcsön kapunk a Hagyományőrző Egyesületektől.
A pályázatokon nyert anyagi juttatásokat igyekszünk praktikusan felhasználni,pl. most ősszel néptáncos ruhákhoz vásároltunk anyagot,melyet ügyes-kezű dajka nénink varrt meg.
Videofelvétel készítésénél a karbantartónkra bármikor számíthatunk.
Éberen fürkésszük a pályázati lehetőségeket.
Jó csapat vagyunk,mindent megoldunk!A 2014-2015 tanévben két nyertes pályázatunk segítette terveink megvalósítását.