Intézményünk Kecel Város Önkormányzat Óvodája és Bölcsődéje, 5 telephelyen működik, ebből 4 óvoda és 1 bölcsőde. Pedagógiai Programunk támogatja és segíti a gyermeki személyiség kibontakoztatását és fejlődését. Nevelőtestületünk hangsúlyt fordít a tehetségígéretek felfedezésére, azonosítására és gondozására. Intézményünk pedagógusai sok éves szakmai tapasztalattal,óvodapedagógusaink közül többen két diplomával ( 11 pedagógus) és szakvizsgával ( 7 pedagógus) rendelkeznek. Rendszeresen részt veszünk különböző területekre kiterjedő továbbképzéseken. Az óvodánkba bekerülő gyermekekről anamnézist készítünk, 3 évesen a szülő véleményét, észrevételeit is figyelembe vesszük. Munkánk során az egyéni bánásmódot alkalmazva évek óta differenciáltan fejlesztjük a gyermekeket minden nevelési területen. A mérések eredményeit és a megfigyelések eredményeit együttesen figyelembe véve állítunk össze fejlesztési tervet egyénre szabva. Az óvodai dokumentációkban (csoportnapló, fejlődési napló) ezeket írásban rögzítjük. A szülőket fél évente írásban tájékoztatjuk a gyermeke fejlődéséről. Intézményünk már sikeresen részt vett 2011-ben az NTP által kiírt „Óvodákban működő tehetséggondozó műhelyek támogatása” pályázatban. A civil szférában való aktivitásunk, évek óta folyamatosan jelen van, a gyermekek és a pedagógusok részvételével valósul meg.Intézményünk minden telephelyén dolgozik olyan kollégánk, aki gyógypedagógusi diplomával is rendelkezik, ezáltal szakmai tanáccsal tudja munkánkat segíteni. Támaszkodhatunk szakvizsgázott óvodapedagógusaink szakmai tudására is, valamint néptánc pedagógusi, gyógytestnevelő, tanító diplomával, német nemzetiségi diplomával rendelkező kollégáinkra is. Pszichológiai szakmai segítségünkre Németh-Rácz Kata pszichológus áll rendelkezésünkre.
Művészeti területen több helyi alkotót, ( Palástiné Haszilló Enikő, Mencsik Rita, B.Boros Ilona, Cserni Katalin, Csordás Katalin, Borbényi Éva ) sikerült megnyernünk e tevékenységünk segítésében. Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki Simon Imrénével az Alsójózsai Kerekerdő Óvoda vezetőjével,aki az OOTT elnökségi tagja. Tehetséggondozás területén szakmailag sok segítséget kaptunk tőle. Az akkreditált tehetségpontként működő kalocsai óvodával is szoros együttműködés alakult ki. A 2013/14-es nevelési évben megalakult a tehetséggondozó munkaközösség 7 fővel, akik havi rendszerességgel tartanak megbeszéléseket, ötletbőrzét. A tagok közül hárman részt vettek a „ Kíváncsi láda és a komplex óvodai tehetségfejlesztő program használata „ című továbbképzésen Ennek eredményeként tervezzük megvásárolni a Kíváncsi ládát, aminek segítségével a gyerekek tehetségterületeit könnyebben beazonosíthatjuk.
A tervezett hatóköre a város bölcsődés és óvodás gyermekei, a szülők és az intézmény partnerei. Intézményünk szerencsés helyzetben van, mert elegendő férőhely áll rendelkezésre a hozzánk jelentkező gyermekek részére, a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek elhelyezése is 100% -ban megvalósul. A gyermekekkel foglalkozó civil szervezetekkel, helyi művészekkel szorosan együttműködve színvonalas rendezvényekkel, programokkal, tehetségfejlesztő tevékenységekkel, a megfelelő anyagok, eszközök biztosításával kívánjuk gazdagítani a gyermekek ismereteit, a tehetségígéreteket kibontakoztatni. A családok, városunkban működő kulturális, oktatási intézmények, helyi alkotók,bábcsoport, vállalkozók bevonásával kívánjuk az óvodai nevelésen kívül is biztosítani intézményünk tehetségsegítő kezdeményezéseit. (Bábszínház, Múzeum , Vízmű, Faipari és egyéb vállalkozások, Alkotói kiállítások,).
Munkastílusunkat az együttműködésre törekvés, a nyitottság, a tapasztalatszerzés jellemzi a gyermekek érdekeinek szem előtt tartásával. A tehetségazonosítás folyamatában – óvodánkban- a Czeizel-féle modell ad kapaszkodót, segítséget munkánkhoz. Széleskörű kapcsolat rendszerrel működünk és nemzetközi kapcsolatokkal is rendelkezünk, az LLP Comenius pályázatainknak köszönhetően, így külföldi partnereinket is tájékoztatni tudjuk az intézményünkben folyó tehetséggondozó munkánkról. Munkánkat nonprofit módon kívánjuk megvalósítani.
Intézményünkbe az első évben 3 tehetséggondozó műhelyt szeretnénk működtetni. A foglalkozásokat heti rendszerességgel valósítanánk meg. A gyermekeket hosszú távú kiscsoporttól való megfigyelésével, feljegyzésekkel követjük nyomon, így könnyítve meg a beazonosítást a különböző tehetségterületekre. Beszéd és nyelvi felzárkóztató, mese és anyanyelvi, természetismereti tehetséggondozó műhelyekben szeretnénk a gyermekek szociális-, érzelmi-, nyelvi-, vizuális-, értelmi-, mozgás képességeiket fejleszteni. Tervezett programok, rendezvények: Vörös-mocsár túra, kirándulás a Kenderföldi tóhoz, Víztisztító telep meglátogatása, Vízmű megtekintése, Bábszínház látogatás, Múzeum megtekintése, Stilfa (faipari vállalkozás megtekintése), Mese bemutatók,Könyvtár és Művelődési Ház rendszeres látogatása, Alkotói kiállítások rendezése. látogatása
Intézményünk fenntartója ( Kecel Város Önkormányzat) hozzájárulását, támogatását adta e kezdeményezésünkhöz. Intézményünk vezetője is fontosnak tartja a tehetségígéretek felkutatását, gondozását. Uniós pályázatoknak köszönhetően intézményünk jó tárgyi felszereltségű. A szülők és helyi vállalkozók jelentős támogatásai, felajánlásai is hozzájárulnak munkánk lehető leghatékonyabb végzéséhez. SZMK tagjai - a jó együttműködésnek köszönhetően - bevonhatóak tehetséggondozó törekvéseinkbe is. A továbbiakban is célunk a pályázati lehetőségek felkutatása, pályázat írás és eredményes megvalósítás. A fenntarthatóság a nevelői munkánk során a mindennapokba beépítve valósul meg, mert ha a pályázás nem is , de a tehetséggondozás kötelességünk.
Munkánk eredményességét a csoportban zajló folyamatok határozzák meg, ennek záloga pedig a szakmailag hiteles, innovatív óvodapedagógus, aki inkluziv pedagógiai módszerekkel, minden egyes gyermek fejlődésének tudatos nyomon követésével, az adatok rögzítésével, értékelésével, az egyéni és életkori sajátosságok figyelembe vételével fejlesztési tervet készít. Elégedettségi felmérést végzünk munkánk hatékonyságáról, önmagunk és kollégáink számára, mely szerves részét képezi az önértékelésünknek, ezek eredményeit figyelembe véve tervezünk és fejlesztünk, ügyelve arra, hogyan tudunk javítani. A szülőkhöz kérdőívvel fordulunk, a gyermekeket pedig szemléltetéssel, fényképek nézegetésével kérdezzük meg, melyben számukra ismert, könnyen értelmezhető szimbólumokat használunk (mosolygós arc, szomorú arc, közömbös arc).
A 4 óvodai telephely uniós előírásoknak megfelelő játszó udvarokkal rendelkezik, 2 óvoda és a bölcsőde játékeszközei is uniós pályázat által kimagaslóan jó minőségűek, melyek munkánk eredményességét és hatékonyságát elősegítik.