Beled a Dél-Rábaköz térségének egyik mikroközpontja. A Beledi Általános Iskolában hét település közel 300 tanulójának általános iskolai nevelése és oktatása folyik. A minőségi munka feltételei részben adottak, hiszen rendelkezünk a megfelelő épülettel, tantermekkel, és szakképzett pedagógusokkal.
Az érdeklődő gyerekek számára sokféle tanórán kívüli foglalkozásra és szabadidős tevékenységre van lehetőség. Pedagógiai programunkban kiemelt feladatként tűztük ki a tehetséges tanulók felderítését, gondozását, képességeik minél szélesebb körű kibontakoztatását. Egyik legfontosabb célként állítottuk magunk elé a különböző kompetenciaterületek fejlesztését, különös tekintettel a matematika-logikai, nyelvi és természeti kompetenciákra. Ezért hagyományosan működtetünk olyan foglalkozásokat, amelyekben felkészült pedagógusok fejlesztik a matematika-logikai kompetenciaterületen a matematikai gondolkodásmódot (logikus és térbeli gondolkodás) és a valóság magyarázatára és leírására egyetemesen használt matematikai kifejezésmód (képletek, modellek, geometriai ábrák, görbék, grafikonok) használatára való képességeket és készségeket; a természettudományi kompetencia területén pedig azoknak az ismereteknek és módszereknek a használatára való képességeket és készségeket, amelyekkel a természettudományok a természeti világot magyarázzák.
Ezen kívül célunk a népi kultúra őrzése és a hagyományok ápolása. A településen is egyre nagyobb igény van a hagyományok feltárására, őrzésére, amelynek bizonyítéka a néprajzi gyűjtemény létrehozása. Ez az állandó kiállítás bemutatja az itt élő emberek múltját, régi használati eszközeit, iratait, képeit. A múzeumba minden gyermeket elviszünk. Az iskolában népi gyermekjáték szakkörnek és a népi kézműves foglalkozásoknak van hagyománya. Törekvés volt a néptáncoktatás meghonosítása szervezett keretek között, ami nagy létszámú érdeklődéssel el is indult. A gyerekek a helyi, a rábaközi és a különböző tájegységek népdalaival az énekkari foglalkozásokon ismerkedhetnek meg.
A Beledi Általános Iskolában hét település közel 300 tanulójának általános iskolai nevelése és oktatása folyik. Így elmondhatjuk, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük a térség tehetséges fiataljait. Feladatként tűztük ki a tehetséges tanulók felderítését, gondozását, képességeik minél szélesebb körű kibontakoztatását. Fontos feladatunknak tartjuk, hogy a tehetséges tanulóinknak tanácsot tudjunk adni, segítsük őket a pályaválasztásban, valamint hogy megismertessük velük a rendelkezésre álló lehetőségeket.
A tehetségsegítő kezdeményezésekbe szeretnénk bevonni önkénteseket, civil szervezeteket, pl. a Beled Jövőjéért Egyesületet, iskolánk Szülői Közösségét, a Lövészklubbal, a Beledi ÁMK Óvodáját és Művelődési Házát, valamint a Mihályi Általános Iskolát és a Kapuvári Térségi Iskola Széchenyi István Általános Iskoláját. A felsorolt szervezetekkel és intézményekkel hagyományosan jó kapcsolatunk van. A Beled Jövőjéért Egyesülettel több közös programot szervezünk minden tanévben, pályázatokat valósítunk meg együtt. A kapuvári és a mihályi iskolákkal közös versenyeket és programokat szervezünk. Önkéntesek is mindig szívesen vesznek részt kezdeményezéseinkben, vannak közöttük aktív szülők és egykor iskolánkban tanult fiatalok is. A Szülői Közösség is rendszeresen részt vállal a programokban, akár segítőként, akár anyagi hozzájárulással, pl. többször támogatták versenyeinket jutalomkönyvek megvásárlásával.
A tehetséggondozáshoz szükséges forrásokat elsősorban pályázatok útján tudjuk biztosítani. Azoknak önkormányzatoknak a támogatását is kérjük, amely települések gyerekei iskolánkba járnak.
Az érdeklődő gyerekek számára sokféle tanórán kívüli foglalkozást és szabadidős tevékenységet szervezünk. Pedagógiai programunkban kiemelt feladatként tűztük ki a tehetséges tanulók felderítését, gondozását, képességeik minél szélesebb körű kibontakoztatását. Egyik legfontosabb célként állítottuk magunk elé a különböző kompetenciaterületek fejlesztését, különös tekintettel a matematika-logikai, nyelvi és természeti kompetenciákra. Ezért hagyományosan működtetünk olyan foglalkozásokat, amelyekben felkészült pedagógusok fejlesztik a matematika-logikai kompetenciaterületen a matematikai gondolkodásmódot (logikus és térbeli gondolkodás) és a valóság magyarázatára
és leírására egyetemesen használt matematikai kifejezésmód (képletek, modellek, geometriai ábrák, görbék, grafikonok) használatára való képességeket és készségeket; a természettudományi kompetencia területén pedig azoknak az ismereteknek és módszereknek a használatára való képességeket és készségeket, amelyekkel a természettudományok a természeti világot magyarázzák.
Ezen kívül célunk a népi kultúra őrzése és a hagyományok ápolása. A településen is egyre nagyobb igény van a hagyományok feltárására, őrzésére, amelynek bizonyítéka a néprajzi gyűjtemény létrehozása. Ez az állandó kiállítás bemutatja az itt élő emberek múltját, régi használati eszközeit, iratait, képeit. A múzeumba minden gyermeket elviszünk. Az iskolában népi gyermekjáték szakkörnek és a népi kézműves foglalkozásoknak van hagyománya. Törekvés volt a néptáncoktatás meghonosítása szervezett keretek között, ami nagy létszámú érdeklődéssel el is indult. A gyerekek a helyi, a rábaközi és a különböző tájegységek népdalaival az énekkari foglalkozásokon ismerkedhetnek meg.
A Nemzeti Tehetség Programhoz már többször adtunk be pályázatokat, ill. nyertünk is támogatást különböző tehetséggondozó foglalkozások, tehetségsegítő műhelyek megvalósítására. Aktív pedagógusainknak köszönhetően sok ilyen foglalkozást, szakkört, műhelyt tudtunk már megvalósítani. Folyamatosan figyeljük a pályázati kiírásokat, minden lehetőséget megragadunk arra, hogy anyagi fedezetet tudjunk teremteni a tehetséges gyerekeknek szóló foglalkozások megszervezéséhez. Azoknak önkormányzatoknak a támogatását is kérjük, amely települések gyerekei iskolánkba járnak.