Elsősorban a különösen felkészült/elkötelezett pedagógus-gárda teszi intézményünket alkalmassá arra, hogy tehetségpontként regisztráljunk. Leginkább a képzőművészeti területen feltűnően "erős"-ek a pedagógusaink, hiszen ötvösművész (mesterpedagógus-szaktanácsadó az intézményvezető), festőművész (P-I), grafikusművész (P-I) végzettségű tanáraink is vannak. A média területén pedig magyar-német-orosz-kommunikáció szakos kollégánk (P-II) munkájára számíthatunk elsősorban, aki újságíróként is dolgozott/dolgozik. Dráma/színjátszás területen két szakvizsgázott drámapedagógus is tagja a tantestületnek (P-I /ősszel kerül sor minősítésére/ és P-II besorolásúak). De a zenei területen is magasan kvalifikált és érzékeny kollégák állnak rendelkezésre, akár az intézményen belül, akár a közvetlen közelünkből nézve, hiszen nagyon szoros az együttműködésünk - mert közös épületben működünk - a kerületi zeneiskolával. A sport területén nem csak a két mesterpedagógus, de elkötelezett fiatal kollégák is rendelkezésre állnak és az intézmény adottságai is remekek, hiszen egy sportpálya mellett található iskolánk, melyben már a mindennapos testnevelés bevezetése előtt is emelt szintű oktatás zajlott e tantárgyból. De itt kell megemlíteni a már korán, hatodik osztályban - iskolapszichológus bevonásával - induló pályaorientációs segítség nyújtást is. Szoros és nagyon jó együttműködésünk a Pedagógia Szakszolgálattal, különösen a tehetségfelismeréssel/tehetséggondozással foglalkozó kollégával, aki akkreditált képzéseket is tart ezen a területen. Eddig a képzőművészet területén alsó- és felső tagozatra bontva, szakkör.szerűen működű tehetséggondozást tudtunk megvalósítani - egyrészt kisebb korosztályi összevonást tervezünk, másrészt tematikai bontást, természetesen átjárhatósággal: kézműves-alapozó; festészeti, ill. grafikai irányultság; bábtervezés-készítés. A médiaoktatás eddig tanórai keretben működött, de a kerettantervi ajánlás integrált oktatását teszi csak lehetővé - a média szakkörrel a különösen érdeklődő diákjainkat támogatjuk majd: először az újságírás világába való bevezetéssel, de a technikai háttér megismertetésével együtt, ami mellett a rendszergazda által tartott "rádiós" szakkör már a következő lépcsőfok megalapozása. Az eddig is remekül működű dráma szakkör és kórus munkáját csak erősíteni kívánjuk - létszám és próba- és fellépési alkalom tekintetében egyaránt. Sportversenyeken eddig is kimagaslóan szerepeltek diákjaink, ezt az eredményességet kívánjuk megőrizni, fejleszteni a továbbiakban is. A pályaorientáció tekintetében azt valljuk, hogy a sikeres beiskolázás az, ha a diákjaink az általuk (és szüleik által) preferált intézményben tanulhatnak tovább - mi ennek megtalálásához szeretnénk még több segítséget nyújtani. Innovatív és tanulni vágyó kollégáink (csaknem a tantestület fele, 17 fő) a nyár folyamán saját szervezésű képzésen vesznek részt, az ősztől - egyelőre az ötödik évfolyamon induló digitális pedagógiai képzési forma elindításához.
Indulásként, természetesen, az iskola tanulói számára kívánjuk megszervezni a tehetségazonosítás lehetőségét és a tehetséggondozás munkáját. Amihez egyrészt a jelenleg is jól működő kapcsolatrendszerünket kívánjuk elsősorban igénybe venni: első sorban a Pedagógiai Szakszolgálatnál ezen a téren működő, magasan kvalifikált kolléganő hathatós segítségével (mellyel eddig is rendelkezésünkre állt, pl. a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási és magatartási problémával küzdő diákok országos szépíró versenyének megrendezésekor (már második éve, hiszen a kerületi fordulónak iskolánk adott otthont); másrészt más, már működő tehetségpontokkal és a környező intézményekkel elmélyítve kapcsolatainkat. Természetesen új kapcsolódások kialakításával is számolunk, hiszen olyan kiterjedt hálóhoz kívánunk kapcsolódni, amely széles lehetőségeket biztosít. A diákjaink szülei eddig is nagyon szoros, támogatói hátteret jelentettek intézményünknek, elmondható, hogy általánosan értéknek tekintik az iskolai nevelő/oktató munkát, melyhez minden segítséget megadnak. Akár egyénileg egy-egy családot tekintünk, akár a szülői közösséget nézzük, mindig partnerként léptek/lépnek fel a gyermekek érdekében. Sokszor az iskolai alapítványon keresztül is, komoly anyagi támogatást nyújtva. Már korábban is megvalósult együttműködés egy-egy projekt erejéig távolabbi, másik kerületben működő művészeti iskolával is, amely hosszú ideje akkreditált tehetségpont, de természetesen szélesíthető a kapcsolati háló, intézmények felé is és kiterjeszthetők további családok bevonásával.
- korai pályaorientációs segítségnyújtás (úgy véljük, az általános iskola korai elhagyása a középiskolák felé sok esetben azért következik be, mert sem a szülők, sem a gyermekek nincsenek tisztában valós képességeikkel, és a pályaválasztás idejét szeretnék kitolni a biztonságosnak vélt hosszú gimnáziumi évekkel - ezen kívánunk változtatni, természetesen a családok döntését nem "felülírva")
- a jól működő dráma-szakkör bázisának szélesítése, a foglalkozások gyakoribbá tétele és a fellépések számának emelése
- képző- és iparművészeti foglalkozások, képzések, szakkörök megszervezése elsősorban a tehetségazonosítás terén nyújthat segítséget, majd az így felismert tehetséges gyermekek számára kínálhatóak fel újabb foglalkozások, melyek során kibontakoztathatóak képességeik (azonban elsősorban nem az alapfokú művészeti iskolai megközelítéssel kívánunk a tanulók felé fordulni)
- betekintés a média világába (elsőként a lapszerkesztés nyelvi/irodalmai és formai grafikai/informatikai ismeretek nyújtásával - később egyéb médiumok alaposabb megismertetésével
- a digitális pedagógia bevezetése és használatának lehetőségei a hétköznapi gyakorlatban
A fentebb említettek nagyrészt az iskola jelenlegi gyakorlatában is jól működő tevékenységek, a legtöbb területen "csak" a tudatosítás, elmélyítés és a tervezettség megvalósítása a cél. A művészeti foglalkozások anyag és eszköz igénye eddig is a családok önerejéből valósult meg - igaz ez korlátozta is a gyermekmunkák technikai és kvalitás-beli lehetőségeit. Szerencsés volna támogatói partnereket szerezni. A színpadi fellépések gyakoribbá tétele, ill. a digitális pedagógia működtetéséhez a szülők és az iskolai alapítvány segítsége egyaránt rendelkezésünkre áll.