1. Iskolánk arculatát több, mint húsz évig meghatározta a testnevelés tagozatos, illetve a sportiskolai kerettanterv szerinti képzés. És bár ez a képzési forma már kifutóban van, ezután is nagy hangsúlyt fektetünk a sportra. Ez többek között a sport – egyesületekkel való együttműködésben, testnevelő-edzők alkalmazásában, a tárgyi feltételek javításában, a versenyeztetés megszervezésében, tanulmányi követelmények sporttevékenységhez való illesztésében, az edzés időpontokhoz való igazodásban, szakmai együttműködésekben (kézilabda, labdarúgás, kosárlabda), szakmai anyagok használatában nyilvánul meg.
2. Iskolánk immár 7. éve indít normál tantervű, komplex tehetséggondozó osztályokat. Programunk alsó tagozaton évfolyamonként 2-2 osztállyal működik. A megfelelő képesítéssel rendelkező nevelők speciális, e célra alkalmas játékok segítségével heti 1 órában osztálykeretben, 2 órában pedig kisebb csoportban, tanítási órán kívüli foglakozások keretén belül végzik a tehetségfejlesztést. Komplex személyiség-, készség- és képességfejlesztést végzünk, sokféle módszert ötvözve, az életkori sajátosságokhoz igazodva, játékos formában. Felső tagozaton már egyértelmű cél és egyben eszköz is a speciális szakköri munkába való bekapcsolódás. Az alábbi, tantárgyakhoz is köthető területeken kívánunk lehetőséget biztosítani a tehetséges tanulók számára: -anyanyelv, kommunikáció, -matematika, -idegen nyelv, -természettudományok, kutatások, -képzőművészet, -sport.
3. Intézményünkben szinte a kezdetektől folyik emelt szintű nyelvoktatás. Kezdetben évfolyamomként egy német tagozatos osztályban tanultak emelt szinten nyelvet a gyerekek. 2010-től beindult az angol két tanítási nyelvű képzés, emellett azonban működik az emelt szintű németes csoport is. Nyelvi munkacsoportunk 12 főből áll: 10 állandó és két óraadó kolléga alkotja. Az évek során számos rendezvénnyel, projekttel igyekeztünk eredményesebbé tenni munkánkat. A két tanítási nyelvű osztályokban járó tanulók nagy része a nyolcadik év végére nyelvvizsgát szerez.
4. Komoly múltra tekint vissza az iskolai képzőművész szakkör, művészettörténet fakultáció, mely a térbeli vizuális tehetségterületen ad komoly fejlődési lehetőséget a tanulók számára.
A nevelőtestület tagjai a tehetségterületekhez köthető posztgraduális képzéseken vettek részt. A személyi és tárgyi feltételek minden szempontból megfelelnek a tehetségpontokkal szemben támasztott követelményeknek.
Az intézmény beiskolázási körzete a város környékére is kiterjed. Két tanítási nyelvű képzéseire, utánpótlás nevelésre 10-20 km távolságból is érkeznek tanulók. A speciális képzésekből adódóan szoros együttműködést ápol a nemzetiségi önkormányzatokkal, a város sportintézményével, egyesületeivel.
Fontos számunkra a Bázis intézményi cím, melyet a következő tanévtől önállóan nyertünk el. Bázis iskolaként eddig is évente több alkalommal tartottunk bemutató foglalkozásokat, konferenciákat, biztosítottunk helyet területi, járási és megyei versenyeknek, tanévelőkészítő tanácskozásoknak. Sulibörzénken lehetőséget biztosítunk a környék középiskoláinak a bemutatkozásra, hetedik – nyolcadikos tanulóinknak és szüleiknek pedig a tájékozódásra.
Szerencsére remek a kapcsolatunk a Győri Pedagógiai Oktatási Központtal, az ő segítségükkel egyszerűbb és hatékonyabb az iskolában megrendezésre kerülő programok népszerűsítése, a kollégák tájékoztatása. Szaktanácsadó, szakértő kollégáink is fontos szerepe töltenek be az iskolában folyó tehetséggondozó tevékenység népszerűsítésében. Egy nagy intézmény részeként fontosnak tartjuk, hogy a másik két tagintézményben dolgozó kollégákkal megosszuk tapasztalatainkat.
Iskolánk tagja a Két Tanítási Nyelvű Iskolák Egyesületének és a Lámpás a Tehetségekért megyei tehetségtanácsnak. Együttműködünk több intézménnyel és partnerszervezetekkel a külföldi nyelvi- és sítáborok szervezésében. Szoros a kapcsolat a város közművelődési intézményeivel, Dorog Város Baráti Egyesületével, akik támogatják az intézmény programjait, segítik a tehetséggondozást.
A két tanítási nyelvű képzés a korai nyelvtanítás egyik nagyon hatékony és kedvelt módja.
Célunk, hogy kedvet ébresztve a nyelvek tanulása iránt, rávilágítsunk a nyelvi és kulturális sokszínűség előnyeire. Sikerélményhez juttatni a tanulókat az irodalmi, zenei művek vagy egyéni alkotásaik közönség előtt való előadása során és gazdagodjon személyiségük az idegen nyelven folytatott kommunikáció átélése által, és ezáltal is fejlődjön erkölcsi és esztétikai értékrendszerük. Ennek jegyében terveztük meg éves programjainkat:
- Európai Nyelvek Napja az Eötvösben. Rendezvényünket minden tanévben szeptember 26-án vagy a közeli időpontokban tartjuk. Nem hagyományos tanórai keretek között zajlik, helyszíne az iskola aulája, amit színházzá alakítunk át. Iskolánk alsó és felső tagozatos tanulói magyar, angol és német nyelven mutatják be produkcióikat társaiknak, a pedagógusoknak, az érdeklődő szülőknek és a meghívott vendégeknek. Az előadást komoly felkészülési időszak előzi meg, számos esetben már az előző tanévben megkezdjük. A felkészülés folyamán a tanulók tanáraik támogató segítségével kiválaszthatják a személyiségüknek, érdeklődésüknek, nyelvi szintjüknek megfelelő művet vagy szerepet, így teret adva az egyéni próbálkozásnak, önálló megnyilvánulásnak, egyéni képességeik kibontakoztatásának. A programban az idegen nyelven előadott művek dominálnak, de szerepet kap anyanyelvünk is.
További projektek:
- Anyák napi készülődés a két tannyelvű első osztályokban. Angolos kollégáink fontosnak tartják, hogy az osztályok anyák napi műsora során a tanulók angol tudását is megcsillantsák. A két csoportban folyó program során verseket, szövegeket tanulnak a gyerekek, illetve elkészítik az ajándékokat, természetesen angol nyelven.
- Nyelvi akadályverseny németeseknek. A több évfolyamot is magába foglaló akadályverseny során több helyszínen, kisebb csoportokban vidám, érdekes feladatokat kapnak a gyerekek.
A feladatellátási helyek által szervezett iskolai napok jó alkalmat teremtenek a felsorolt tehetségterületen jól teljesítő gyerekeknek a megmérettetésre. Kommunikációs, helytörténeti, idegen nyelvi, művészeti és sportversenyek, vetélkedők megrendezésére kerül sor. A hazai és nemzetközi rajzpályázatokon, a városi és az intézmény saját galériájában is megjelennek a magas színvonalú alkotások. A tehetségek bemutatására a kiemelkedő eredmények elérésére jó alkalmak a felmenő rendszerű versenyek: pl. a Szép Magyar Beszéd, Simonyi Zsigmond nyelvhelyességi verseny, KGYTK,, és a diákolimpiai és sportági szakszövetségi (labdarúgás, kézilabda, atlétika, birkózás) versenyrendszerek.
Tanulóink megyei szinten is szép eredményeket érnek el sakkversenyeken, melyeknek helyszínét intézményünkben is szívesen biztosítjuk.
A különböző munkaformákat nyílt napokon megmutatjuk az érdeklődő szülőknek, illetve a bázis intézményi Jó gyakorlatok keretében az kollégáknak is.
Az iskolai programok biztosításához szükséges óraszámok, csoportbontások, szakköri foglalkozások az elfogadott tantárgyfelosztásokban szerepelnek. A fenntartó tankerület biztosítja a személyi és tárgyi feltételeket. A működtető Dorog Város Önkormányzata a városi szakkörökön és egyesületeken keresztül komoly anyagi forrásokat biztosít. Programjaink népszerűsítésében nagy segítséget jelent a Győri Pedagógiai Oktatási Központ. Feladatunknak tekintjük a különböző a pályázati források felkutatását.
Érezhető segítséget jelent az alapítványok és szülői szervezetek támogatása.