Pedagógusaink mindig nagy hangsúlyt fektettek a tehetséggondozásra, egyre erőteljesebben fogalmazódott meg körükben az igény, hogy haté-konyabban, tudatosabban kellene segíteni, támogatni tehetséget az iskola falai között. A településünk önkormányzata jelenleg is fontos feladatának tekinti ennek az elképzelésünknek a támogatását.
Éves munkatervünkben mindig szerepel a versenyekre való felkészítés, versenyek szervezése, lebonyolítása, műsoros rendezvények szervezése-ahol lehetőséget kapnak a tehetséges tanulók a bemutatkozásra-, néptánc bemutatók, zeneiskolai koncertek, kézműves szakkörök, táborok megvalósítása, nyílt napok rendezése.
A Tehetségpont munkájának középpontjában továbbra is iskolánk tanulói állnak majd, az ő fejlesztésük érdekében tovább bővítjük tanórai differenciálást, gazdagító programokat, a tanórán kívüli lehetőségeket. Ennek során felkeressük a térségünkben működő szakembereket, illetve azokat is, akik annak idején szintén iskolánk tanulói voltak, s megkérjük őket tehetséggondozó programunk segítésére.
A helyi tájház kreatív munkatársainak segítségével szeretnénk az iskolán kívüli foglalkozásaink körét bővíteni.
A korábban már bemutatott tanórán és a tanórán kívüli formák gazdagítása mellett új formaként kívánjuk kialakítani a tehetséggondozó program kidolgozását, képességet és logikai készséget fejlesztő foglalkozásokat. Fontosnak tartjuk a versenyeken való részvételt, melyhez felkészítő órákat biztosítunk. Nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni az egyénre szabott fejlesztésre. A szülőkkel való kapcsolattartás és párbeszéd, az. együttműködés nélkülözhetetlen ebben a programban, a mérések eredményeiről, a tehetséggondozás fontosságáról a szülőknek tájékoztatókat, fórumokat szervezünk.
Kollégáink számára tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzések szervezését tervezzük.
Kisiskolás korban az alapozó munkát tekintenénk kiemelkedőnek, a tehetség általános képességeihez tartozó elemeinek hatékony fejlesztését.
Felső tagozaton a megjelenő speciális képességek azonosítását, gondozá-sát, fejlesztését, nyomon követését tartjuk fontosnak.
Kiemelten foglalkozunk a tanítás tanítása, a matematikai logika,a szöveg-értés, az önismeret fejlesztésével, a kortársi kapcsolatok ápolásával, a kommunikációs képesség javításával.
A program megvalósulásának színterei:
- tanórai differenciálás
- irányultsági órák keretében a matematikai logika, a szövegértés, a tanulási technikák elsajátítása
- könyvtárhasználat
- versenyeztetés (humán, reál, természettudományos, idegen nyelvi, sport, művészeti)
- szakkörök
- fakultációs órák
- egyéni fejlesztések
Művészetoktatás
Szabadidős tevékenységek:
- játszóházak
- színház- és mozilátogatások
- tanulmányi kirándulások
- nyári táborok
- szaktáborok
- iskolaújság szerkesztése
- versenyek (szaktárgyi, sport)
- gyermeknap
- iskolai ünnepélyek, rendezvények
A csekély anyagi lehetőségeket a fenntartó által biztosított szakkör órák, egyéni fejlesztésre fordítható órakeretek jelentették. A tehetséggondozás terén folytatott további munka az önkéntességen, a kreativitáson alapuló tenni akarás.
A már nyertes TÁMOP 3.4.3./08 segítségével, valamint az elkövetkező időkben további pályázatok írásával szeretnénk biztosítani az anyagi hát-teret a továbbképzések, tapasztalatcserék, szervezéséhez, munkacsoportok kialakításához, programok megvalósításához, motiváláshoz és a kommunikációs csatornák kialakítására.
Kollégáink számára tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzéseket, rendezvényeket szerveztünk. Minden, a tehetséggondozásban részt vevő kolléga rendelkezik 70 órás tanfolyami képzéssel.
Két kollégánk tagja a dr. Mező Ferenc vezetésével megalakult Országos Tehetséggondozó Munkaközösségnek.
Keretszerződést, együttműködési szerződést kötöttünk dr. Mező Ferenccel és Duró Zsuzsával. Folyamatosan segíti munkánkat megbeszélésekkel, előadásokkal Duró Zsuzsa,aki a Szegedi Tudományegyetem oktatója, a tehetséggondozás egyik elkötelezett híve.
Az iskolai élet különböző pontjain történő mérésekkel, vizsgálatokkal.
Az iskolai értékelési rendszer kialakítását megalapozó tanulási képesség-vizsgálat elvégzésével az első osztályosok teljes mintáján, követő méré-sekkel, esetleg a második tanév elején, a negyedik és nyolcadik tanév végén.
Település szintű eredménymérés a kiválasztott évfolyamokon anyanyelv és matematika tantárgyak terén.
Elégedettségmérés a szülők, tanulók, pedagógusok körében.
A hatékonyságnak egy mérő száma lehet a verseny eredmények felmutatása.
Minden tevékenységünk középpontjában a tanulók érdeke áll. Gyermek-központú működésnél a személyes kapcsolat a meghatározó, ami kizárja a bürokráciát.
Egyetlen adminisztratív kötelességnek tartunk fontosnak, megfelelő publi-kálást.