A biológia-kémia tagozat eredményesen készít fel egészségügyi, műszaki és természettudományos pályára. 2007: ELTE Kém. Intézet: oklevél a hallgatói utánpótlás neveléséért. 2008: "Tehetséggondozó iskola" cím, 2009: ELTE TTK "A természettudomány oktatásának kiváló iskolája".
A magyarországi Természettudományos Önképzőkör Mozgalom-hoz csatlakoztunk 2011-ben.
2014 elejére a sikeres Öveges-Támop projektünk keretében elkészült egy természettudományos laborközpont. Tanulóink és a projektben részt vevő 10 általános iskola diákjai is korszerű laborgyakorlatokon vehetnek részt. Mindezek nagyban hozzájárulhatnak a természettudományos tehetség gondozásához.
Matematika tagozaton a hagyományt folytatva, számos versenyre nevezzük be diákjainkat, segítjük a felkészülésüket.
Két éve részt veszünk az ERASMUS+ „Maths together” programjában, ahol hat különböző ország diákjai együtt oldanak meg matematika feladatokat.
A magyar-olasz két tanítási nyelvű tagozat a hazai nyelvoktatás egyik legjelentősebb műhelye: országos nyelvi találkozók (versenyek) ,OKTV győztesek és helyezettek. Diákjaink különböző nemzetközi projectekben, diákcseréken vehetnek részt.
Az iskola 1967 óta UNESCO-iskola. Kiemelt fontosságú a nyelvoktatás, más népek kultúrájának megismerése. Folyamatosan részt veszünk nemzetközi együttműködésekben (Erasmus+ pályázatok, diákcserék).
Az emelt szintű mozgókép és médiaismeret, már 31 éves, helyi tantervű képzés, az általános gimnáziumi nevelésen túlmutató tehetséggondozást valósít meg. Sikerrel szerepelnek az OKTV-n és országos szakmai versenyeken, pályázatokon.
Rajz és vizuális kultúra terén 6 éven át a kerületi Nevelési Tanácsadóval közös tehetség gondozó szakkört működtettünk a kerületi általános - és gimnáziumi diákok részvételével. Többen már elhelyezkedtek felsőoktatási intézményekben, és sokan sikerrel szerepeltek országos kiállításokon, pályázatokon.
Nagy hagyományokkal rendelkezik énekkarunk, és a vele szorosan együttműködő Musical Stúdió. Számos önálló műsorral léptek már fel kerületi és országos rendezvényeken is.
Az élményekben gazdag diákélet is hozzájárul ahhoz, hogy tanítványaink tanulás iránti motiváltságát erősítsük. Nyaranta az iskola saját táborában szaktáborokat, osztálytáborokat szervezünk.
A tehetség-felismerésben is igyekszünk előre lépni. Gimnáziumunk tanárai közül sokan vettek részt tehetséggondozással kapcsolatos képzéseken és többen tehetségfejlesztő pedagógus képesítéssel rendelkeznek.
Tanulmányoztuk a pozitív pszichológiának (Csíkszentmihályi M. flow-elmélete, M..Seligman, B.Fredrickson) a tehetség felismerésére és a tehetséggondozásra vonatkozó eredményeit, részt vettünk MQ tréningen, továbbképzéseken. Elsajátított ismereteinket szakóráinkon és a tanulásmódszertan órákon kamatoztatjuk.
A KutDiák mozgalommal, az Ifjúsági Innovációs Programmal, szakmai egyesületekkel is kapcsolatban állunk; több esetben irányítottuk tehetséges diákjainkat kutatókhoz, egyetemi oktatókhoz, szakmai táborokba.
Alapvetően a gimnázium diákjainak kívánunk a tehetségponttal is támogatást nyújtani. Meg vagyunk győződve arról, hogy a tehetséggondozást - a diákok választására épülő - emelt szintű oktatással jól meg lehet alapozni. Feladatunk, hogy hozzásegítsük tanítványainkat ahhoz, hogy felismerjék, miben tehetségesek, majd pedig, hogy az elérhető legmagasabb szintre fejlesszék tudásukat. Szakkörökben, illetve egyéni felkészítéssel, mentorálással készítjük fel tanítványainkat, illetve segítjük őket a pályázati munkákban.
A természettudományos-tehetség felismerésének és gondozásának kiterjesztésében sokat segít, hogy a 2014 óta működő Öveges laboratóriumunk. Nemcsak a gimnáziumunk tanulói, hanem a projektben részt vevő általános iskolák diákjai is korszerű technikával felszerelt, kimondottan az aktuális igényeknek megfelelően összeállított, szakmai gyakorlatokon vehetnek részt. Szerveztünk külön az általános iskolások számára szakköri foglalkozásokat is, amit a jövőben is szeretnénk megtartani.
Matematikai tehetséggondozásunk során a versenyekre felkészítő egyéni és csoportos foglalkozásokkal segítjük tanítványainkat. Minden évben nagy számban jelentkeznek diákjaink: KENGURU tesztverseny; Bolyai csapatverseny; Arany Dániel és ,OKTV; Hajós György háziverseny.
Az Erasmus Maths together nemzetközi programjában sikerrel veszünk részt. Hat iskola diákjai az online fordulókat követően félévente más-más helyszínen versenyeznek. A találkozókon a diákok hatfős, nemzetközi csapatokat alkotnak, Mind a hat résztvevő ország 1-1 tanulója alkot egy csapatot. A verseny hivatalos nyelve az angol.
A diákok szívesen vettek részt ezeken a versenyeken, hiszen az utazás mellett nagyon nagy élményt nyújtott az a különleges csoport munka, hogy különböző országok tanulóival angolul oldhattak meg matematika feladatokat.
A Magyarországi Olasz Kultúrintézettel együttműködünk az olasz nyelv és kultúra magyarországi megjelenítésében a fiatalok között. Versenyek, színházi és zenei események szervezésével az elmúlt évtizedekben is sokat tettünk ennek érdekében.
A médiatagozatos diákok folyamatosan részt vesznek a zuglói és a kerületi televízió adásainak felvételében, az ATV heti kőbányai regionális híradó bejátszásainak fele is az ő munkájuk. Mindezen tevékenységeket a jövőben is folytatni kívánjuk, ill. lehetőség szerint tovább bővíteni.
A Kőbányai Tehetségponthoz kapcsolódva foglalkozunk tehetség-felismeréssel és tehetséggondozással a képzőművészet területén. Részt vettünk a TÁMOP 3.4.4 GÉNIUSZ projektben, a kőbányai általános iskolások képzőművészeti és médiaismereti tehetséggondozásában. A TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosítószámú „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt keretében a „Gazdagító Programpárok II.””A” (alap) pályázatot megnyertük és sikeresen lebonyolítottuk. A közös kulturális élmények személyesen és közösségi szinten is meghatározó, inspiráló élményt jelentettek a diákoknak.
Iskolánk énekkara és musical-stúdiója és színjátszó köre sok lehetőséget biztosít a zene és a színészet iránt érdeklődő diákoknak. Több nagyszabású előadást valósítottak meg az elmúlt évtizedben, melyek közül kiemelkedik az István, a király rockopera, melyet élő zenével, a táncosokkal és kórussal, több mint száz diák közreműködésében adtak elő. Az előadással szerepeltek a kőbányai általános iskolások előtt, valamint szabadtéren a Kőbányai Szent László Napok keretében.
A musical-stúdió egyrészt példaértékű zenei tehetséggondozást valósít meg a középiskolában, másrészt jelentős kultúra közvetítő szerepet játszik az iskola vonzás körzetében
Nagyon fontosnak tartjuk a tehetséges diákok tovább küldését a tudományos kutatás különböző színhelyeire. Erre alkalmas a KutDiák mozgalom; számos esetben sikerült együttműködést létrehoznunk kutatók, egyetemi oktatók és középiskolások között.
Az iskola vonzáskörzete elsősorban Kelet-Pest illetve Dél-Pest, de évről-évre kb. 150 bejáró diákunk révén nagy hagyománya van az együttműködésnek a Budapest környéki települések iskoláival.
A Természettudományos Önképző Kör folyamatosan működik ,több mint 50 előadás hangzott el kutatók, tanárok, diákok részéről. Több akadémikus is a meghívottak között volt. Minden évben szervezünk és a gimnázium teljes diáksága számára előadásokat, korunk aktuális kérdéseiről. (HIV , drog fogyasztás, globális felmelegedés).
2 éve a „Fiatalok Európa Erdejeiért” és az „Ifjúsági vízdíj” nemzetközi versenyen szerepelnek eredményesen diákjaink. Tapasztalatainkat felhasználva erősíteni kívánjuk tanulóink környezetvédelmi, természetvédelmi érzékenységét.
Rendszeresen visszük szakmai kirándulásokra, üzemlátogatásokra diákjainkat. Kőbányán a Richter Gedeon Zrt. a bázisunk (ösztöndíj), kapcsolatot tartunk az Egis gyógyszergyárral, az ELTE TTK-val valamint a KFKI-val is van együttműködésünk.
Az ERASMUS+ „Maths together” programjában sikerrel vettünk részt, jelenleg egy hasonló ERASMUS pályázat előkészítése folyik természettudományos témákban.
A jövőben is vállaljuk, hogy ismét megszervezzük, vagy aktívan részt veszünk az Országos Olasz Fesztiválon. (nagyszabású, olasz nyelvi és kulturális verseny, több száz diák részvételével, szerte az országból)
A médiatagozatos diákok a zuglói televízióban heti gyakorisággal ifjúsági magazinműsort készítenek, és az ATV heti kőbányai regionális híradó bejátszásainak fele is az ő munkájuk.
Képzőművészeti tagozatos diákjainknak az iskolai kiállítási lehetőségen kívül a kerület közösségi létesítményeiben is több bemutatkozási lehetőséget szerveztünk. Ezen kívül szorgalmazzuk részvételüket képzőművészeti és vizuális művészetekhez kapcsolódó pályázatokon, fővárosi és országos képzőművészeti projektekben. A 2016-17-es tanévben diákjaink sikerrel szerepeltek a Deák 17 Ifjúsági Galéria országos rajzpályázatán. Több mint húsz alkotás került kiállításra. A diákok művei neves kortárs képzőművészek munkáival szerepeltek közös tárlaton, és egyikük alkotását díjjal is jutalmazták.
Általános iskolásoknak képzőművészeti pályázatot hirdetünk, és ehhez kapcsolódóan kiállítási lehetőséget biztosítunk számukra. Rendszeresen látogatjuk a kerületben, és a fővárosban működő művészeti intézményeket, kiállításokat, színházi előadásokat, dráma – és múzeumpedagógiai foglalkozásokat stb.
Folytatni kívánjuk a rajz és vizuális kultúra terén Nevelési Tanácsadóval közös tehetséggondozó szakkör működését a kerületi általános - és gimnáziumi diákok részvételével.
Nagy hagyományokkal rendelkezik iskolánk énekkara, és a vele szorosan együttműködő Musical Stúdió. Számos önálló műsorral léptek már fel nemcsak kerületi, de országos rendezvényeken is. Évente megújuló repertoárral készülnek különböző iskolai és szélesebb körű, rendezvényekre. eseményekre.
Folytatnánk a TÁMOP 3.4.3 projektben kipróbált tehetségkutató és - fejlesztő programot. Ez alkalmas arra is, hogy hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket sikeresen felkészítsünk középiskolai tanulmányokra. Komplex gondozást valósítanánk meg, szükség szerint roma mentor alkalmazásával.
A tehetséggondozás szerves része pedagógiai programunknak, ennek megfelelően finanszírozásának megoldására nagy hangsúlyt fektetünk. Eddig is együttműködtünk a Kőbányai Tehetségponttal a Géniusz program keretében, és a továbbiakban is számítunk a támogatásukra.
Pályázatokból jelentős forrásokat vontunk be az elmúlt években is. Legjelentősebb a TÁMOP 3.4.3 pályázatunk volt, mely megvalósítása során bizonyítottuk, hogy önállóan is képesek vagyunk egy TÁMOP pályázatot végigvinni.
Iskolánkat eddig is sok támogatást kapott több kőbányai vállalattól. Egyik legnagyobb támogatónk mind eszközök, mind szakmai programok tekintetében a kerületben lévő Richter Gedeon Zrt., mert számukra is fontos a fiatalok természettudományos nevelése, az utánpótlás kinevelése.
A gimnázium mellett működő alapítvány, az Összefogás a Szent László Gimnáziumért Alapítvány és a Szent László Biológia-Kémia Alapítványa is jelent anyagi hátteret; alapító okiratuk tartalmazza az iskolai oktatás színvonalának emelése célkitűzést.
Ezekből a tapasztalatokból kiindulva úgy gondoljuk, hogy pályázati és egyéb forrásokból fogjuk tudni finanszírozni a tehetségpont működését.