Kis közösségi iskola lévén nagy figyelem jut minden tanulóra. Minden pedagógus minden tanulót ismer és segíti képességeinek minél teljesebb kibontakoztatását. Az iskolát egy három hektáros természetvédelmi park veszi körül, melyben 2 tanösvény is található, ez a csodálatos környezet is hozzájárul a diákok optimális fejlődéséhez.. Tanáraink nyitottak a legkorszerűbb módszertani megoldásokra, így diákjaink is szerteágazóbb tudásra tehetnek szert. Intézményünk korszerű eszközökkel rendelkezik, minden osztályban található okostábla internet összeköttetéssel, informatikatermünk is jól felszerelt. Számos szakkörrel járulunk hozzá a tehetséggondozáshoz: sportszakkör, néptáncszakkör, informatikaszakkör, valamint angol szakkör. Az alsó tagozaton öt éve órarendünkbe illeszkedik a néptánc oktatás, tánc és mozgás tantárgy néven.
Iskolánk szervezi több mint 25 éve a Szabó Lőrinc Szavalóversenyt, mely a térség meghatározó kulturális eseménye. A szavalóversenyen neves zsűri értékelte a versenyzők teljesítményét, többek között: Tolcsvay Béla énekmondó, Kiss Dénes József Attila díjas költő, Csabai János színművész, Dr. Papp Lajos szívsebész.
Az iskola honlapja - http://www.nagocsiskola.hu/ - betekintést nyújt eddig elért eredményeinkbe, valamint az iskola eseményeibe, rendezvényeibe. Alapelveink közé tartozik: a sokszínűség, az életkori sajátosságok figyelembe vétele, a személyiségfejlesztés, a bizalomra épülő tapasztalatszerzés. Fontos számunkra a szegregációmentesség érvényesülése, az esélyegyenlőtlenség csökkentése. Hisszük, hogy szerény körülmények között is lehet eredményeket elérni.
A helyi önkormányzattal, szülőkkel, szülői szervezettel szoros együttműködés valósul meg már évek óta. Közös rendezvények szervezése és lebonyolítása egész éves tevékenységrendszerünket átszövi. Kapcsolatban áll intézményünk civil szervezettel (hagyományőrzés és sport területen tradicionális íjászat alapjainak elsajátíttatása, kézműves tevékenységek végzése- bőrözés, nemezelés). Kiemelkedő tehetségű tanulók felkészítése versenyekre. Az együttműködés jó példája, hogy a szülők, önkormányzat, íjász egyesület, pedagógusok két hetente játszóházat szerveznek a falu közösségi házában.Közös programok szervezése segíti a tehetségsegítő tevékenységet. Tanulóinkat igyekszünk eljuttatni a versenyekre. Számíthatunk ebben is az önkormányzat, valamint a helyi alapítvány segítségére.
Mivel tagiskola vagyunk, ezért szoros kapcsolatot tartunk az anyaintézménnyel, valamint másik tagiskolával. Közös programokat szervezünk, a két iskola pedagógusai munkaközösségekben dolgoznak együtt, igyekeznek a tanulók minél szélesebb körű tudását kihasználni.
Szoros kapcsolatot alakítottunk ki a szakszolgálattal, a lemorzsolódás csökkentése érdekében fejlesztő foglalkozásokat tartunk, együtt gondolkodva pedagógusok és fejlesztő pedagógusok. Jövőben terveink között szerepel a tehetségek felismerése és segítése a szakszolgálatok szakembereinek közreműködésével.
Napi kapcsolatban állunk a családsegítő szolgálattal, akik összeköttetésben állnak diákjaink szüleivel.
Szoros kapcsolatban állunk a helyi óvodával is, a tanulók minél korábban és minél teljeskörűbb megismerése céljából.
Szükségesnek tartjuk, hogy hálózatosan a tehetségekért együtt gondolkodva, együttműködve építsük a jelenlegi és jövőbeni kapcsolatrendszerünket.
Zenei területen kiemelten kezeljük a tehetséges tanulókat (ének órákon osztály szinten furulyaoktatás zajlik). Cél minden tanuló számára zenei alapismeretek nyújtása, a tehetségesekkel külön hangszeroktatás folyik.
Ének tehetségkutató programot dolgoztunk ki, mellyel igyekszünk feltérképezni a tehetségeket, számukra lehetőséget nyújtunk a továbbfejlődésre, fellépésekre.
Anyanyelv, matematika és logika területén pedagógusaink rendszeresen kutatják a tehetséget, tehetséges tanulókkal éves program keretében foglalkoznak. Számukra kidolgozott program alapján heti szinten külön foglalkozások keretében lehetőséget biztosítunk a fejlődésre.
Kollégáim kidolgoztak egy pályaorientációs programot, mellyel megalapozzák a pályaválasztást, segítséget nyújtanak az egészséges énkép, önismeret kialakításában, tanulási stratégiákat kínálva a tanulóknak. A program jelenleg 7. és 8. osztály számára elérhető iskolánkban, de tervezzük ennek kibővítését több évfolyamra is. A pályaorientációs órák lényege: a gyerekek pozitív énképének kialakítása és erősítése. A hatékony kommunikáció, az egész életen át tartó fejlődés és változás hangsúlyozása, a felelősségvállalás, az előnyök-hátrányok figyelembevételével hozott döntések, a problémamegoldás képességének támogatása. Mindezek hozzájárulnak az önismeret fejlesztéséhez.
Sport területén, különösen futball és asztalitenisz sportágakban nyílik lehetőség iskolánkban a tehetségkibontakoztatásra.
Iskolán kívüli tevékenységként nyújtjuk tanulóink számára a történelmi íjászat alapjaival való megismerkedést, versenyekre való felkészülést a Koppány Vezér Népe Íjász Egyesület támogatásával.
Az intézmény pedagógiai programja tartalmazza a tehetséggondozás területeit. Együttműködünk a települési önkormányzattal, az anyaintézménnyel, a szülői munkaközösséggel, civil szervezetekkel és alapítvánnyal, valamint a helyi vállalkozókkal. Olyan együttműködési formákban gondolkodunk, amelyek segítik a tehetséggondozást, de nem járnak különösebb anyagi ráfordítással.
A fenntartó segíti a versenyekre való eljutást. A helyi vállalkozók anyagi segítséget nyújtanak a fenntarthatósághoz.
Természetesen szeretnénk pályázatokon részt venni, az ott kapott támogatást tárgyi eszközökre fordítanánk.
Tanáraink önkéntes munkával segítették eddig is, és segítik mindenféle díjazás nélkül továbbra is a diákok tehetségének kibontakoztatását.