Intézményünkben 2014-ben alakult az „Add a kezed!”szakmai munkaközösség, melynek célja a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek nevelése, fejlesztése, fejlődésük segítése. A munkaközösség vezetője tehetségfejlesztő szakértő szakon végzett a Debreceni Egyetemen. Fontosnak tartja a nevelőtestület szemléletének formálását az óvodai tehetséggondozás területén.
Innovatív pedagógus közösségünk a 2016-2017 nevelési évben igényként fogalmazta meg a kreatív, tehetségígéretes gyermekek azonosítását, gondozását. Intézményünkben, szakmai továbbképzés keretében dr. Dúró Zsuzsa gyermekpszichológus, tehetség fejlesztő szakértő segítette együttgondolkodásunkat, és ültette el bennünk az óvodás gyermekek kreativitásfejlesztés és tehetséggondozás iránti elkötelezettségét.Az óvodáskorú gyermekek tehetséggondozása újszerű innovatív próbálkozás óvodánk életében. Tehetségsegítő programunkat is Gardner „Többszörös intelligencia” elméletére alapozzuk. A tehetségígéretek gondozását eddig elsősorban saját óvodai csoportban, valamint intézményünk hagyományaihoz kötött dúsító programok által, a gyerekek érdeklődését figyelembe véve valósítottuk meg. Mindennapi munkánk során a kreatív gyermekek saját csoportjukban élik óvodás életüket. Elsősorban játszanak, azzal foglalkoznak, amivel akarnak, amit szeretnek. A néphagyományokhoz, zöld jeles napokhoz kapcsolódó gazdagító programjaink által igyekszünk olyan változatos élmény- és tapasztalatszerzési lehetőségeket, eszközöket biztosítani a gyerekek számára, melyek segítik a komplex személyiségfejlődésüket.
Tehetségsegítő programunkat Gardner „Többszörös intelligencia” elméletére alapozzuk, melynek egyik láncszeme a testi-mozgásos intelligencia fejlesztése. E terület fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítunk, mivel pedagógii programunk kiemelt területe az egészségnevelés és mozgásfejlesztés. A mozgásos intelligencia az emberi tudás egyik alapja, mert a világról való tudásunk lényegében szenzomotoros tapasztalatainkban gyökerezik. A jövőben, Howard Gardner elméletét követve szeretnénk a többi, egymástól függetlenül is létező intelligencia területet azonosítani és fejleszteni gyermekeinkben. Elsősorban intézményen belül, a későbbiekben kerületi szinten tervezzük a tehetségsegítő tevékenység megvalósítását. Fontosnak tartjuk, hogy a szülőket tájékoztatva, velük együttműködve biztosítsuk a gyerekek sokoldalú fejlesztését. Terveink között szerepel a pedagógus kollégák folyamatos képzése, külső szakemberek módszereinek, munkájának megismertetése, a Pedagógiai Szakszolgálattal és egyéb intézményekkel való aktív együttműködés biztosítása, tehetségműhelyek létrehozása, jó gyakorlatok szervezése szülők, kerületi intézmények számára. Szeretnénk különböző pályázatok útján támogatást szerezni mindennapi munkánkhoz. Továbbra is fontosnak tartjuk hagyományaink ápolását. Dúsító programjaink a pedagógiai programunk fő feladatához, néphagyományokhoz, zöld jeles napokhoz kapcsolódnak. Rendszeresen szervezünk állatos hetet, egészséghetet, kézműves foglalkozásokat, természetvédelmi programokat, családi sportnapot. Ezeket a jövőben is szeretnénk megtartani.
A mai változó világban a pedagógusszerepek átalakulnak. Nevelőközösségünk megérezte, hogy a gyerekek fejlesztésének érdekében szükségessé vált a módszertani, szakmai megújulás.
A tevékenységekben megvalósuló tanulás, a projektrendszerű tanulásszervezés, a gyerekek kompetenciáinak fejlesztése, a tehetségígéretes gyerekek azonosítása, fejlesztése új utakat jelöl ki az óvodapedagógusok számára.
Az egyéni, páros és mikrocsoportos szervezési és munkaformák alkalmazása mellett fontosnak tartjuk a sok közös tevékenységeken alapuló, élményekben gazdag, képességek és életkor szerint differenciált hatékony tanulásszervezést, a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek nevelését, fejlesztését
A tehetségígéretek gondozását eddig elsősorban saját óvodai csoportban, valamint intézményünk hagyományaihoz kötött dúsító programok által, a gyerekek érdeklődését figyelembe véve valósítottuk meg. A tehetségműhelyek bevezetését fokozatosan tervezzük, melybe a tehetségígéretes gyerekek megfigyelés, azonosítás után nagycsopotos korban kerülhetnek. Tervezzük vizuális, drámapedagógiai, matematikai-logikai műhely bevezetését, valamint továbbra is fontosnak tartjuk az óvodai csoportokon belüli tehetséggondozást, differenciált fejlesztést.
Az anyagi fenntarthatóság érdekében hazai esetleg EU-s pályázatokat figyelünk, nyújtunk be, támogatókat keresünk. A szellemi fenntarthatóság érdekében az "Add a kezed!" szakmai munkaközösség és az intézményvezető támogatásával, szervezésével továbbképzéseket szervezünk, jó gyakorlatokat, társintézményeket látogatunk. Rendszeresen tervezünk olyan alkalmakat, rendezvényeket, ahol gyermekeink megmutathatják kiemelkedő képességeiket: "Kis mesemondók bemutatkozása", "Lurkó-galéria", "Mozdulj!" - sportnapok.