A Kaszián Egyesület alapító tagjai évtizedek óta tevékenykedünk a kultúrában, hagyományőrzésben, a sport területén. Összegyűjtöttük az eddigi tapasztalatainkat, a tagok tevékenységét, és több olyan célt fogalmaztunk meg amely bár szerte ágazóvá teszi az egyesületünk tevékenységét, de összességében a célunk az, hogy a következő nemzedék egy egészséges társadalom alapjait ismerhesse meg, 3 fő terület van, amelyen mozgunk.
Első irányvonala az egyesület munkájának a környezetvédelemre való nevelés, Ehhez megalkottuk először a Fertő-parti felfedező majd a Dráva-parti felfedező társasjátékot, amely javasolt oktatási segédanyag lett, valamint 2018-ban a Családok éve társasjátékává választották. Azóta újabb oktató játékkal bővült a repertoár. Az utánpótlásnevelés, a sport szeretetére való ösztönzés. (Ne csak akkor sportoljon, ha versenyszerűen űzi a sportágat.) Előadásokat, nyári táborokat szervezünk Magyarországon a 3-14 éves korosztály számára azzal a céllal, hogy a hagyományos kézműves foglalkozásokat megismerjék, a népművészetet és a néptáncot megszeressék.
Olvasótábort Erdélyben. A tagok évek óta táborokat szerveznek gyerekeknek, és családoknak azzal a céllal, hogy olyan környezetben tölthessék el a szabadidejüket, amely motiváló a számukra.Dr. Fehérné dr. Mérey Ildikó docensasszony évtizedes munkája, a Hungarofit program kidolgozása és gondozása egyesületünk munkájának alappillére. Kászoni Edit tanárnő 20 éve szorobánoktató- matematika tanár is. A játékokkal nem csak a környezetvédelemre való nevelést hivatott elősegíteni, hanem a logikai gondolkodás feljesztését is.
A Hungarofit módszer miatt országos- időnként határon átívelő hatáskörrel dolgozunk évtizedek óta. A hozzánk beérkezett több milló adat segíthet abban, hogy a tanulók mindenkori fizikai állapotát mérőműszerek nélkül feltérképezzék. Ez különösen fontos szempont a hátrányos helyzetű térségekben. Életkortól és nemtől függetlenül sikerül a tehetségazonosítás. A programról, az eddig elért elerdményekről, a szakmai támogatásokról a www.hungarofit.hu oldalon olvashatnak bővebben.
A Művelődési és Közoktatási Minisztérium irányításával 1997-ben kezdődött el a kapcsolat. A magyar edzők társaságával, az ÁNTSZ-el,
Országos Sportegészségügyi Intézettel (Szakmai konzílium: 1996)
– Magyar Testnevelési Egyetem (1998)
– Országos Testnevelési és Sporthivatal (1998)
– Országos Sportegészségügyi Intézet Sportegészségügyi Szakmai Kollégiuma (2000)
– Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Budapest Fővárosi Intézete (2001)
– Fodor József Iskolaegészségügyi Társasság, (2001)
– Pápai Páriz Egészségnevelési Országos Egyesület (2001)
– Gyógytestnevelés a Gyermekekért Országos Egyesület (2001)
– Magyar Biológiai Társaság Mozgás és Viselkedésbiológia Szakosztálya (2001)
– Magyar Olimpiai Bizottság (2001)
– MOBILITAS Nemzeti Sportmódszertani és Kutató Intézet (2001)
– OKI Gyermek és Ifjúsághigiénés Osztály (2001)
– Országos Sportegészségügyi Intézet (2001)
– Semmelweis Egyetem, Budapest Testnevelési és Sporttudományi Kar (2001)
– Országos Alkohológiai Intézet (2002)
Összesített szakértői vélemények
– Dr. Varga Péter Pál: Nemzeti Gerincgyógyászati Társaság (2008)
– † Dr. Frenkl Róbert: Magyar Sporttudományi Társaság (2008)
– Magyar Edzők Társasága (2012)
– Magyar Sporttudományi Társaság (2012)
Az általános és középiskolákban a testnevelő kollégákkal való kapcsolattartás elfogadható mértékű. A kialakítandó TEHETSÉGPONT a továbbiakban is az ő közreműködésükre is a számít a program népszerűsítése érdekében.
A szakmai szervezeteken túl a média bevonása- mind nyomtatott, TV vagy közösségi média is támogatja munkánk népszerűsítését.
A testenevlőtanárok zárt közössége közel 7000 taggal a gyors és hatékony kommunikációt mozdítja előre.
Önkénteseink száma változó, de magas minden alkalommal.
Matematikai-logikai tehetségazonosítást elsősorban helyi szinten kezdjük- térségi szintre szeretnénk kibővíteni. Szorobán népszerűsítése - kisgyerekek logikai képességének fejlesztése a célunk. Együttműködésünket a helyi -térségi iskolákkal tervezzük.
Test-kinetikus vonalon a Mozdulj, Magyarország országos fittségmérő versennyel szeretnénk további tehetségazonosítást végezni.
A népegészségügyet szolgáló több évtizeden át gondozott, a gyakorlati életben országos szinten jól működő mozgásprogramokat, amelyek célja a lakosság (elsősorban a fiatalok) humánbiológiai (egészségtani, élettani, és edzéselméleti) ismereteinek feladat-centrikus rendszerezése, folyamatos bővítése, és a rendszeres testedzés egészségfejlesztő/egészségmegőrző élettani hatásának népszerűsítése, tudatosítása. 1997-ben orvos-pedagógus civilszervezetek összefogásával szakmai vezetésemmel “Mozdulj, Magyarország” elnevezéssel egészségközpontú fittséget mérő sportvetélkedőt indítottunk el a lakosság számára. A mozgásprogramot 20 évig minden esztendőben sikeres döntővel zártuk. A program nem csak fiatalok, hanem, a felnőtt lakosság, a családok, és a fogyatékkal élők körében is egyre népszerűbb lett.
2. 1997-től az iskolaorvosokkal (ÁNTSZ-el Néhai dr. Pintér Attilával) szorosan együttműködve szakmai vezetésemmel fejlesztettük, gondoztuk az oktatási tárca felügyelete mellett (külön anyagi forrás nélkül) működésbe hoztuk, azt az iskolai testnevelésre és sportra épített Nemzeti Cselekvési Mozgásprogramot, amelynek célja, tudatos egészségfejlesztés „minőségi” testnevelés oktatással. Az adatok együttes (KSH) általi feldolgozása lehetővé tette, hogy a tanulók egészségközpontú fittségét (fizikai állapotát) egészségi állapotuk függvényében értelmezzük (prímér prevenció). A tudatos egészségfejlesztő „minőségi” testnevelés oktatás alapköve 1-12 évfolyamon a tanulók fizikai állapotának (egészségközpontú fittségének) évente két alkalommal (őszi és tavaszi időszakban) történő megbízható, objektív mérése.
Fiataljaink egészségközpontú fittségének tervszerű, tudatos, harmonikus, élettanilag hatékony fejlesztése, a rendszeres testedzés megszerettetése, a tanulók aktív közreműködése nélkül nem oldható meg!
Az iskolai testnevelés és sportot a szakmai módszertani fejlesztések mellett szemléletében is korszerűsíteni kell.
Matematikai-logikai területen először a helyi iskolában, majd soproni fejlesztőpedagógusokkal közösen a térségi iskolákban is. Szorobán oktatatásával 20 évvel ezelőtt ismerkedtünk meg, az évek alatt lehetőségekhez mérten alkalmaztuk. Szeretnénk ezt tovább fejleszteni és területileg kiterjeszteni.
Egyesületünk kapcsolatot ápol környező intézményekkel, ahova időszakosan fejlesztő foglalkozásokat már szerveztünk más területen is. Mivel egyesületként dolgozunk, ezért a honoráriumokat visszaforgattuk az egyesület további hatékony működésének érdekébe. Nagyon sokszor munkákat elsősorban önköltésgen- a családok nem kis anyagi ráfordításával oldottuk me. Időnként lehetőségünk volt különböző szakmai szervezetek minimális támogatást is élvezni a versenyeken való méltó díjazás érdekében.
Az évente megrendezésre kerülő országos versenyünket a Pápai Páriz Egészségnevelési Országos Egyesület (2001) is támogatja.
Szakmai publikációkon túl szeretnénk könyvet is kiadni Dr Fehérné dr. Mérey Ildikó jóvoltából az egészségközpontú nevelés fontosságáról.
Terveink szerint az akkreditációt követően lehetőségünk lesz az NPT-s pályázatok segítségével megtartani az eddigi színvonalas munkánkat, valamint anyagi forrásokat pályázati forrásokon túl az adók 1 %-nak felajánlásának igénybevételével is gazdagítanánk.