Iskolánk évek óta foglalkozik sikeresen a tehetséges gyerekek fejlesztésével. Emelt szintű testnevelés oktatás keretében sok értékes sportolót neveltünk ki a labdajátékok, vízi-sportok és a küzdő sportok területén.
Tanulóink között sok a szociális hátránnyal küzdő gyerek, így az iskola még nagyobb szerepet vállal a tehetségek gondozásában. Kimagasló eredményt ért el néhány tanulónk a zene és a vizuális kifejezés területén.
Szakkörök széles választékát kínáljuk. Rajz versenyeken rendszeresen részt veszünk városi, területi, megyei, országos sőt nemzetközi tekintetben is. Szívesen készítenek pályázatokat a gyerekek.
Az egyéni fejlesztést fejlesztő pedagógus segítségével az egyéni sajátosságok, képességek figyelembe vételével valósítjuk meg.
A tehetség útjában gyakran áll azonban a magatartási, beilleszkedési zavarból eredő probléma, mely elfedheti a gyerek tehetségét. Iskolánk épp ezért a 2010-es tanévtől fogva a Pressley Ridge Alapítvány magatartásmódosító programjával kíván segíteni ezen, hogy a tanulók közösségi normákhoz való alkalmazkodását elősegítve a tehetség valóban utat találhasson.
Iskolánkban 1 főállású pszichológus, 1 szociális munkás, 2 fő fejlesztő pedagógus, 2 gyógypedagógus áll rendelkezésre.
Az integrált oktatást 2005 óta vezettük be. A kéttanítós modellt több évfolyamon sikerrel alkalmazzuk. Nevelőtestületünk innovatív, az új oktatási módszerek iránt nyitott, azokat rendszeresen alkalmazza a tanítási-tanulási folyamat szervezésében.(kooperatív oktatási módszerek, tanórai differenciálás, egyéni haladási ütem, csoportmunka, projektoktatás)
A több mint 10 éve alkalmazott projektoktatást - komplex napok - a tananyaghoz kapcsolva egy-egy témacsoport köré tömörítve tantárgyi integrációban valósítunk meg, ahol jó lehetőség adódik a képzőművészeti, zenei és mozgáskultúra magas szintű eredményeinek prezentálására.
Iskolánk hosszú évek óta nyújt lehetőséget a NYME fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus és tanító szakos hallgatói számára a kötelező pedagógiai, tanítási gyakorlatuk teljesítésében.
Iskolánkban felvillanó tehetségekért valamennyien elhivatottan sokat teszünk. A szociális hátrányok miatt a pedagógusok szerepe megnő ezen a területen, hisz a család támogatásának hiányát gyakran érezzük. Munkánk eredményeként a 2010. november 12-én tartott Géniusz tehetségnapon osztatlan sikert aratott volt tanulónk zenei tehetsége, akinek pályáját a mai napig szorosan követjük, támogatjuk.
Egyelőre egyéni foglalkozások és szakkörök biztosítják a tehetséggondozást, de új programunkban ennek a szép tevékenységnek is nagyobb szerep jut majd.
Az NTP-OKA-XVI: "Fogyatékkal élő gyermekek oktatását végző intézmények és tehetséggondozó szervezetek közötti együttműködést segítő pályázat2-on a győri TÁLENTUM MŰHELLYEL közösen 1.000.000 Ft támogatást nyertünk, képzőművészeti tehetségműhely kialakítására, programjára.
A GÉNIUSZ Program által meghirdetett pedagógusképzéseken 3 pedagógusunk is részt vett: SNI tanulók integrált oktatása keretében végzett tehetséggondozás, zenei tehetségek gondozása, képzőművészeti tehetségek felismerése és gondozása témakörben.
Ezzel tehetséggondozó tevékenységünk "hivatalosan" is kezdetét vette iskolánkban.
A 2010-es tanévben a Gyermekpszichológiai és Pedagógiai Tanácsadó jóvoltából a TÁLENTUM MŰHELY szervezésében, iskolánk bekapcsolódott a táblás játékokba, amit szeretnénk az alsó tagozat több évfolyamára is kiterjeszteni.
Elsősorban iskolánk tanulóira koncentrálnánk, de természetesen valamennyi hozzánk forduló gyermeknek, szülőnek segítséget kívánunk adni a tehetség felismerésében és gondozásában.
Együttműködést szeretnénk kialakítani a Gyermekpszichológiai és Pedagógiai Győri Kistérség központjával az irányultság segítése kapcsán.
A város közoktatási intézményeivel kapcsolattartásunk jó, a városi és intézményi versenyeken a kiemelt területeinken szívesen részt veszünk.
Elsősorban a képzőművészet területén kívánunk tevékenykedni, mivel a rajz, a a vizuális alkotások terén érünk el diákjainkkal szép eredményeket. Érdeklődésük középpontja a színek, formák világa, mely sokszor a kisebbségi kultúra hagyományaiba gyökerezik.
Másik jelentős terület a sport, a mozgás. Kiemelt oktatási célként jelöltük meg pedagógiai programunkban a sport tehetségek fejlesztését. A röplabda, a küzdősportok és a vízi sportok területén eddig is sikeresen szerepeltünk tanulóinkkal.
Iskolánkban évek óta fel-fel tűnik egy-egy rendkívüli zenei tehetség, akit igyekszünk lehetőségeink szerint a zenei pályára irányítani. Már alsó tagozaton is ismerkednek a hangszerekkel, tanulnak furulyázni, énekkarban szerepelnek, de zene-tanoda keretében ének szakkollégiumos tanító foglalkozik a tehetséges gyerekekkel. Felső tagozaton tovább folytathatják érdeklődési körüknek megfelelően ezt a tevékenységet, pianínó is rendelkezésre áll a gyakorláshoz. Természetesen a tehetséges tanulóinkat a város zenei iskoláiba irányítjuk.
Nagy gondot fordítunk a SNI tanulók tehetséggondozására.
Tervezett rendezvényeink az első évben:
- Komplex oktatási nap az alkotás jegyében: zene, vizuális, sport nap- a történelmi háttér anyag feldolgozásával lehetőséget adunk egy alkotói tevékenységre a tehetségek felderítésére. (Pl.: A reneszánsz világa, Hétköznapi művészet, Ókori olimpia)
- Megkezdjük a Képes-Világ Tehetségműhely munkáját
- Városi judó verseny meghirdetése 12 éves korig
- Nem zenei általános iskolák részére tehetségkutató verseny:
Népdal éneklés
- Pályázati források felkutatása
- Saját források kihasználása
- Versenyek szervezése
- Civil szervezetek támogatása
- Iskolánk alapítványának támogatása
Iskolánk főállású pszichológussal rendelkezik:
Selmeczi Dóra:
- ELTE pszichológia szak
Főállású fejlesztőpedagógus 2 fő és tanítók, tanárok speciális képesítéssel
Juhászné Bedő Henrietta:
- ének szakkollégium, mozgásfejlesztő pedagógus, tanító, fejlesztő pedagógus
Svidróné Takács Erika:
- magyar-történelem szakos tanár, gyógypedagógus
Eőri Edina:
- testnevelés szakkollégium tanító, fejlesztő pedagógus, beszédfejlesztő pedagógus
Papp-Szabó Judit:
- testnevelés szakkollégium tanító, mozgásfejlesztő pedagógus
Horváth István:
- testnevelő tanár, kajak-kenu edző
Erdélyi Anna:
- testnevelő tanár
Nagyné Baranyai Gabriella:
- rajz szakkollégium tanító
Doktorné Már Zita:
- rajz szakos tanár
Ványi Gabriella:
- ének- tánc-és dráma szakos tanár
Iskolánk pedagógusainak saját képesítésén kívül számos egyéb képesítése is van, mely nagy segítséget jelent a tehetséges tanulók felismerésében és a tehetség gondozásában.
A Gyermekpszichológiai és Pedagógiai Tanácsadó Győri Kistérség szakemberei, Bokor Gábor, mint az intézményi kapcsolattartó pszichológusa sok segítséget ad a tehetséggondozásban.
Szeretnénk a Géniusz tehetségfelismerő és tehetségfejlesztő tanfolyamain minél szélesebb körben részt venni.
A tehetség felismerésére módszertani segítséget kérünk a Gyermekpszichológiai központtól.
A már beazonosított tehetségekre egyéni fejlesztési tervet dolgozunk ki, ahol tanulóink eredményeit elérhetővé, követhetővé tudjuk tenni. Itt lehetőség nyílik a tanuló önmagához viszonyított fejlődésének kimutatására is.
A mérés-értékelés egyik eszköze lehet a kompetenciamérés, de az abban nem mérhető képességek az egyéni versenyeredményekkel, sikerekkel, kiállításokkal mérhetőek.
Tehetségműhely létrehozása, munkájának publikálása. Városi alkotóművészekkel közös alkotókör tartása.
- Személyre szabott tehetséggondozás
- A tanuló mindenkori fejlettségi és szükségleti szintjének teljes felmérése
- A családdal való kapcsolattartás
- Társintézményekkel való szoros kapcsolattartás - ez nekünk nagyopn fontos, mivel sok a szociális hátránnyal küzdő gyerekünk, akinek a tehetsége sokszor ki sem derülhetne, nem fejlődhetne az együttműködésünk nélkül