Eddigi tevékenységeink során a következők tesznek alkalmassá bennünket a kezdeményezésre:
- családias, kis létszámú iskola vagyunk;
- minden gyermekre tudunk figyelni;
- tanáraink között van a tehetséggondozás területén gyakorlott szakemberünk;
- a test a lélek és a szellemet együttesen szolgáló nevelési programunk van;
- gyakorlatban alkalmazzuk a tanuló párok működését;
- a 9. évfolyamban tehetség-felderítést végzünk;
- tantárgytömbös oktatást folytatunk.
Kistérségi szintre szeretnénk kiterjeszteni a tevékenységünket. A kistérségben működő oktatási intézményekkel és civil szervezetekkel közösen szervezett tehetségfejlesztő programokkal. Tehetség-napok szervezésével. Szülők és valamilyen tehetségterületen jártas helyi szakemberek bevonásával. A helyi kulturális intézményekkel való együttműködéssel a tehetségterületeknek megfelelően (színpad, kemence stb. igénybevétele.) A Magyar Tehetséggondozó Társaság rendezvényeit figyelemmel kísérjük, azokon részt veszünk, ezzel biztosítjuk, hogy a tanáraink naprakész információkkal rendelkezzenek. A továbbiakban elsősorban Fejér megyében szeretnénk erősíteni a kapcsolatainkat. Szeretnénk még a testvériskoláinkkal (Zentán, Révkomáromban, Aknaszlatinán és Szamosújváron) szorosabban együttműködni a tehetséggondozó munka területén.
- Tehetséggondozó táborokat szervezünk;
- Szakkörök;
- Tanulmányi versenyek;
- Természetjárás, megfigyelések a természetben;
- Kutatómunka; forráskör;
- Tehetség-nap szervezése;
- Művészeti és kézműves oktatás;
- Tantárgytömbös oktatás;
- Tanulásmódszertan;
- Tanár-és diákcserék a testvériskolákkal.
Pályázatokat írunk. Civilek, vállalkozók, szülők segítségét is igénybe vesszük. A fenntartó támogatja a tehetséggondozással összefüggő tevékenységünket.
Berta József tehetséggondozási szakértő bevonásával. Nyolc pedagógusunk 30 órás tehetséggondozással összefüggő továbbképzésen vesz részt.
Az ismert hatásvizsgálatok elvégzését tervezzük a megfelelő szakemberek bevonásával.
- „Tanulj, hogy taníthass” elv érvényesülése;
- Tanulópárok létrejötte;
- A tananyag elsajátításának egyénre szabhatósága, rugalmassága;
- A különböző képességű diákok tehetséggondozása;
- A tanár és diák közötti kooperatív együttműködés erősítése;
- A tanár személyiségének életszerű megjelenése;
- A kiscsoportos foglalkozások alkalmazása;
- A tantárgyak intenzív tanulása, tananyag megszakítás nélküli tanulása, az összefüggésekben való elmélyülés lehetősége;
- Színesebb, változatosabb pedagógiai-nevelési módszerek alkalmazása;
- A tanulás életterének kibővíthetősége;
- A tantárgyi tömbökben közösen tanuló különböző életkorú diákok együttműködése;
- A csoportos foglalkozások mellett megmarad az osztályközösségi forma is.