• Kompetencia alapú tanulás-módszertani és oktatásszervezési ismeretek és tapasztalatok;
• Megfelelő informatikai háttér, IKT-eszközök száma kiemelkedően magas;
• Érdeklődés és motiváció tanuló- szülő- nevelő részéről egyaránt;
• Természettudományi tárgyak tanításában meglévő nagy tapasztalataink, országos szintű eredményeink
• Sport terén a sok éves versenyzési tapasztalat, városi, megyei, országos eredmények
A Móra Ferenc Általános Iskola Petőfi Sándor Tagintézménye több évre visszamenőleg bekapcsolódott a TIOP-os és TÁMOP-os pályázatokba.Ennek köszönhetően pedagógusaink megismerték a kompetencia alapú oktatás lehetőségeit, elsajátították az új módszertani kultúrát. Időben felismerték a váltás szükségességét, és mindent megtettek annak érdekében, hogy új alapokra helyezett innovatív intézménnyé váljon iskolánk. A mindennapok részévé vált a differenciálás, a tanulók egyéni képességihez igazított napi munka. Iskolánk felkészült az SNI és a BTMN-es tanulók együttnevelésére is.
Az ,, Intelligens iskola’’ program nemcsak az informatikai készségek, hanem a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. Ehhez a programhoz tagintézményünk a TIOP 1.1.1.-2007 programmal csatlakozott.
2009-es tanévben a TÁMOP 3.1.4. pályázat alapján a tartalmi, módszertani fejlesztés mellett igen jelentős lett az előrelépés a tárgyi feltételek terén is hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához. A sikeres pályázattal megteremtettük a munkaerő-piaci alkalmazkodásához szükséges, az egész életen át tartótanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztését, a tanulók kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését.
A tárgyi fejlesztések mellett törekszünk arra, hogy a városban és szakmai körökben mind ismertebbé váljunk. Ennek érdekében évről évre a Petőfi - napok keretében megrendezzük a nagy érdeklődésre számot tartó megyei szintű:
o Kitárul a világ megyei angol (4-8. évfolyam) nyelvi versenyt
o versmondó versenyt (1-8. évf.)
o matematika (4-6. évf.) feladatmegoldó versenyt
o meghívásos Petőfi labdarúgó kupa (felső tagozat) labdarúgó versenyünkre és
o rajzversenyünkre (1-8. évf.) is több száz gyerek érkezik. Az elkészített művekből kiállítást szervezünk.
Az országos és megyei szaknapok, konferenciák, nyitott iskolai napok, bemutató tanítások tapasztalatát igyekszünk kamatoztatni iskolánkban is.
A tehetségazonosítás és fejlesztés, bemutatás rendszeres fórumai: mesemondó, versmondó, helyesírási versenyek, háziversenyek természetismeretből, kémiából, matematikából, saját szervezésű sportverseny (Petőfi labdarúgó kupa) Olvasni jó- irodalmi vetélkedő.
Zrínyi-matematikaverseny, Kaán Károly Természetismereti Verseny, Hevesy György Kémia verseny Curie – környezetvédelmi és kémia verseny. Természetismeretből országos szintű eredmények- helyszíni és levelezős versenyeken egyaránt.
Az intraperszonális területen a drámapedagógiát helyezzük előtérbe. Ennek színtere elsősorban a tánc-és drámaórák, osztályfőnöki órák ,életpálya szakkör a színjátszó-szakkör keretében színdarabok betanítása, megyei drámafesztiválon, iskolai rendezvényeken való szereplés folyik. Célunk, hogy a személyiségfejlesztés mellett a legtehetségesebbek elsajátítsák a dramatizálás technikáit, fejlődjön kifejezőkészségük, kommunikációs képességük.
Már 1. osztályban kezdődik az idegen nyelv oktatása, melyet a 5. évfolyamtól osztálybontásban, emelt szinten tanítunk.
Ebben a komplex tehetséggondozó programunkban a tanulók délelőtti és délutáni foglalkozásai szerves egységet alkotnak. Elsődleges feladat a tantervi követelmények minél magasabb szintű teljesítése, miközben a gyerekek képességeitől függően lehetőség nyílik tehetségük feltárására és gazdagítására külön foglalkozásokon is.
Tehetségpontunk hatóköre elsősorban a saját intézményünk.
Intézményünk a mikrokörnyezet számára nyitott az iskolai tanítást követően.
Szülői fórumok, értekezletek, fogadóórák, Iskolacsalogató programjaink révén tudjuk a szülőket tehetséggondozó programjainkba bevonni.
Együttműködések:
- Nyíregyháza város, hasonló működési intézményeivel
- Nyíregyházi Főiskola
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai, Köznevelési Intézet
- Családok
- Helyi média
- Elektronikus csatornák, weboldalak, honlapok
Tehetségpontunk az intézményünkbe járó tanulók tehetséggondozását látja el. Intézményünk minden dolgozója elkötelezett a tehetséggondozás iránt. A tehetséggondozó szakkörök munkáját intézményünk képzett nevelői vezetik, akik az együttműködések felhasználásával, folyamatos bővítésével teszik a tehetséggondozó tevékenységet eredményessé, színessé.
I. Tehetséggondozás
• természettudományok,
• színjátszás,
• idegen-nyelv,
• informatika,
• sport,
• képzőművészet
Tehetséggondozó szakkörök, foglalkozások, előadások szervezése 10-14 éves korosztály számára. Pedagógiai programunk alapján az idegen nyelv oktatást az első évfolyamtól szervezzük meg, a felső tagozaton csoportbontásban történik heti 3 órában.
Együttműködéseink alapján legtehetségesebb tanítványainkat városi-kistérségi rendezvényekre, eseményekre delegáljuk. Az ott elért eredményeiket rögzítjük.
II. Konkrét programjaink:
• Kitárul a világ megyei angol (4-8. évfolyam) nyelvi verseny
• versmondó verseny Petőfi nap keretében (1-8. évf.)
• matematika (4-6. évf.) feladatmegoldó versenyt
• meghívásos Petőfi labdarúgó kupa (felső tagozat) labdarúgó versenyünkre és
• rajzversenyünkre (1-8. évf.) is több száz gyerek érkezik. Az elkészített művekből kiállítást szervezünk.
• Aprók meséi”- mesemondó városi verseny szervezése,
• Dráma-szakkör keretében színdarabok betanítása, megyei drámafesztiválon, iskolai rendezvényeken való szereplés
• Városi és levelezős versenyeken való részvétel. (Móra-matek, hódmezővásárhelyi Manó Tanoda)
• Víz világnapja, Föld világnapja alkalmából rajz, ill. plakát készítése
A fenntartó által biztosított állami normatíva mellett a térítési díjak, a tehetséggondozással foglalkozó intézmények számára kiírt pályázatok és alapítványunk segítségévével biztosított a szakköreink és tanfolyamaink finanszírozása. A minőségi munka fenntartása megköveteli, hogy továbbra is eredményesen szerepeljünk helyi és országos pályázatokon.
A jövőben is figyelemmel kísérjük a pályázati lehetőségeket, s élünk velük.
Pályázatokon sikerrel szoktunk szerepelni- e tevékenységünket még intenzívebben folytatjuk.
TIOP és TÁMOP projektjeink fenntartási időszakában vagyunk. 5 évig kötelező a
vállalt kompetencia területeken a fejlesztéseket alkalmaznunk. A projekt folyamán
beszerzett eszközök rendelkezésünkre állnak.
Különösen fontosnak tartjuk az esélyegyenlőség biztosítását a tehetséggondozás területén is. Ennek érdekében a korábbi évekhez hasonlóan a jövőben is pályázunk az Útravaló (MACIKA) ösztöndíjprogram támogatására.
Tehetséggondozó szakköreinkben kollégáink személyes példaadását, önkéntes vállalásait is követendőnek tartjuk.