Intézményünk eddig is kiemelkedő eredményeket ért el a tehetséges tanulók fejlesztésében. Ezt a munkát tervezzük szervezettebbé és hatékonyabbá tenni.
A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységeink :
- a tehetség fejlesztésének alapja a szellemi és a speciális (művészeti, pszichomotoros,
szociális) képességek megismerése mellett a kreativitás, a divergens gondolkodás és a
feladatok iránti elkötelezettség kialakítása. Ezt a teljesítmény iránti motivációval, az
érdeklődés felkeltésével, az eredeti megoldások, a szorgalom és a kitartás
elismerésével kívánjuk elérni;
- a képességek fejlesztése dominánsan a tanórákon alkalmazott differenciálással valósul
meg, ahol a pedagógus az egyéni/csoportos jellemzők alapján választ adekvát
szervezeti formát, módszert, taneszköz használatot és feladatot, s ezt veszi
figyelembe a házi és a kiegészítő feladatok kijelölésénél is;
- a tehetség fejlesztésének színtere a különböző területeken folyó tanórán kívüli
foglalkoztatási rendszer, amelyben a tehetséggondozó szakkörök az intellektuális
képességek, a művészeti körök, a sportcsoport foglalkozások és a diákönkormányzati
tevékenység a speciális képességek fejlesztését biztosítják (matek szakkör, kórus, dráma szakkör, grafika szakkör, nyelvi szakkörök, fizika, kémia szakkörök, fotószakkör).
A tehetségek fejlesztését szolgálja az iskolán kívüli tehetséggondozó foglalkozásokon
való részvételre irányítás (pl. zeneiskola, sportegyesület, tehetséggondozó szakkörök,
képzőművészeti és tánccsoportok, stb.), az ottani eredmények figyelemmel kísérése
és elismerése.
Folyamatos kapcsolatot alakítottunk ki és ápolunk a Liszt Ferenc Zeneiskolával, Diabelli Művészeti Iskolával, és a Berze -Nagy János Művészeti Iskolával. Ezen intézmények rendszeresen hangszerbemutatókat tartanak iskolánk növendékeinek, aminek hatására tanulóink szép számmal jelentkeznek oktatásra. A MárkuSzínházzal való kapcsolatban a drámapedagógia módszereit felhasználva interaktív módon foglalkoznak tanulóinkkal. A Pécsi Nemzeti Színház, a Bóbita Bábszínház valamint a szekszárdi Deutsche Bühne, valamint a The American Drama Group Eurpoe előadásainak megtekintésével az intraperszonális, a nyelvi képességterületek fejlesztése valósul meg. A Kodály Központ, a Civil Közösségek Háza a művészeti projektekhez szolgál helyszínül,A Zsolnay Kulturális Negyed főleg a természettudományos és az idegennyelvi oktatáshoz nyújt kiegészítő foglalkozásokat. A Misina Állatvédő Egyesület, Pintér-kert Arborétum nemcsak a kihelyezett iskolai foglalkozások helyszíne, hanem nyári táborokat is szerveznek tanulóinknak. A Rátgéber Akadémia rendszeresen toborozza a kosárlabdában tehetséges tanulóinkat.
A Pécsi Tudományegyetemmel, mint fenntartónkkal (mérés, képzés) illetve A Babits Tehetségpont_Pécs, és az ANK Tehetségponttal folyamatos a hálózati együttműködés.
Tehetséges tanulók fejlesztése tanórai keretben és tanórán kívüli foglalkozásokon
- Tanórákon az egyéni fejlődést segítő módszerek és tanulásszervezés előtérbe helyezése: egyénre szabott fejlesztés, differenciálás, csoportos tanulásszervezés, KOOP, projektmunka,nyelvi nívócsoportok.
- Tanórán kívüli tehetségfejlesztő foglalkozások (kórusok 3 korosztálynak, drámaszakkör, matematika-szakkör,Meseforgó, Könyvbolygó, Költészet napja, Író-olvasó találkozó, második idegen nyelv, grafika szakkör, sportfoglalkozások, fotószakkör, fizika-, kémia szakkör
- Művészeti versenyek meghirdetése és lebonyolítása iskolai, városi és területi szinten (népdaléneklési verseny, vers-és mesemondóverseny, )
tanulmányi versenyek: matematika, magyar nyelv és irodalom, könyvtárhasználati, idegennyelvi, természettudományos, technika, képzőművészeti versenyek
-Nemzetközi projektekben való részvétel - eTwinning
- Szorgalmi időn kívüli – nyári tehetséggondozó táborok szervezése (kórustábor,természetfigyelő tábor, hittantábor )
- Pedagógusok képzése: A tehetség azonosítása és fejlesztése témában (szakvizsga)
Az infrastruktúra biztosítása (PTE Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola Általános Iskolája): digitális táblával rendelkező tantermek (11), tornaterem (sporteszközökkel), természettudományos kísérletekhez eszközök.
- Fenntartói támogatás biztosítása
- Pályázati források (NTP pályázatok), konzorciumban más civil intézményekkel: teremhasználat, előadók biztosítása.
-Az Egylet adta lehetőségek felhasználása- versenyszervezésnél oklevelek, jutalmak, tiszteletdíjak
-Szülői Tanács anyagi támogatása