Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Barta Péterné

Munkakör: 
Avasi Gimnázium - középiskolai tanár (szakok: magyar nyelv és irodalom, francia nyelv és irodalom, filozófia)

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Számos tehetségsegítő programba bekapcsolódtam a tehetségpontok hálózatának segítségével. Több sikeres pályázatot is megvalósítottunk kollégáimmal. A tutori programtól a jelentkezésemkor azt vártam, hogy új lehetőségeket ismerek meg, így több tehetséges diáknak segíthetek, és a tehetséggondozással kapcsolatos módszertani ismereteim bővülhetnek. Később kiderült, hogy ettől sokkal többről van szó. Eleinte nem ismertem igazán a tutor feladatkörét. A továbbképzések alatt értettem meg teljesen, hogy mit is jelent ez a szerepkör. Érdekes, új kihívásnak találtam, mert itt nemcsak egy-egy tehetségterületen tudom fejleszteni a diákokat, hanem számos területen segíthetem őket, családjukat és a velük foglalkozó pedagógusokat egyaránt, hogy megtaláljuk a megfelelő szakembert, programot vagy intézményt ahhoz, hogy a tanulók tehetségüket kibontakoztassák.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Úgy gondolom, hogy ezt a tehetséggondozással foglalkozó pedagógusok mindannyian fontosnak tartják. Lehetőség szerint differenciáltan tanítanak, és segítik azt, hogy a tehetséges fiatalok kibontakoztassák képességeiket. Ez egy nagyon sok tényezőt mozgató rendszer. A diák, a fejlesztő szakemberek és intézmények mellett fontos eleme a család is. Minden fiatal külön egyéniség, és természetesen más-más kapcsolati rendszerrel bír, ezért mindenkinek egy egyénre szabott, az erős és a gyenge oldalát is figyelembe vevő tervet kell készíteni ahhoz, hogy a tehetséggondozás eredményes legyen. 

Adatlap: