Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Csányi Andrea

Munkakör: 
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium - gyógypedagógus-pszichopedagógus
egyéni és csoportos készségfejlesztő foglalkozások, zenés pedagógiai terápia

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Azzal az elvárással jelentkeztem a tutori szerepre, hogy lehetőséget kapjak a nehéz szociális háttérrel rendelkező, valamint a sajátos nevelési igényű tehetséges gyermekek, fiatalok felkutatására, segíthessem képességeik kibontakozását. Célom, hogy megmutassam a tanulóknak a kiemelkedő képességeik érvényesítéséhez vezető utat, s azt, hogy milyen lehetőségek vannak azok fejlesztésére, folyamatos ápolására. Fontosnak tartom a szülőkkel való konzultációt és a gyermekekkel foglalkozó pedagógusokkal való kapcsolattartást.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A tehetséges fiatalok személyiségük egyes területein kiemelkedőek, s előfordulhat, hogy más területeken nem annyira. Tehetséggel áldottnak lenni és boldogan élni leginkább harmonikus személyiséggel lehet. Az egyéni segítségnyújtás olyan „gondozás”, mely nem csak a kiemelkedő, de az esetlegesen alulteljesítő területet is kíséri. A tutor folyamatos és szerteágazó kapcsolattartással (fiatallal, szülőkkel, pedagógusokkal, nevelőkkel, pszichológusokkal) egyetlen momentumot sem téveszt szem elől, mely a tehetséges fiatal felfedezéséhez, majd fejlődéséhez fontos lehet. .

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
„Egy nagy tehetség - amolyan "igazi" -, harmonikus. Mindig, minden korban vannak közönyös tömegek, elbizakodott műértők, pöffedt kritikusok, tehetségtelen partnerek, kontár vetélytársak. Az igazi tehetség mindezt feloldja önmagában.” (Márai Sándor)

Adatlap: