Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
A 2009/10-es tanévtől koordinálom, működtetem iskolánk tehetséggondozó programját, a Jurisics Akadémiát, melynek elindításában kezdeményezően részt vállaltam. A tehetségígéretek felismerése, segítése, erősségeik megkeresése mellett, hátrányaik kompenzálását is kiemelt feladatomnak tartom. Munkámat 2017-ben a „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” - díjjal ismerték el. Elkötelezett tehetségsegítőként a tutori szerep újabb kihívást jelentett számomra. Vonzott a kreativitást, nagyfokú érzelmi intelligenciát igénylő feladat. A képzés árnyalta előzetes elképzelésemet a tutori munkáról.
Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A tehetséges gyerekek gyakran kilógnak a sorból. Az egyénre szabott segítségnyújtásnak nagy a szerepe „pozitív devianciájuk”kezelésében. Ha a tehetséges gyerek nem kapja meg a környezetétől a támogatást, akkor könnyen bezárulhatnak az adottságai, nem tudja kibontakoztatni azokat. Ezért egy különleges képességű, a szárnyait épp csak bontogató fiatal bizalmon és kölcsönösségen alapuló együttműködésben való tutorálását nagyon fontosnak tartom.
További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Illyés Gyulával vallom "Helytálljunk, mégis szabadon szaladjunk…”