Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Beszámoló a téli Tehetséghálózatos műhelybeszélgetéseinkről: Miskolc

2019. március 7.

2019. január 17-én a miskolci Földes Ferenc Gimnáziumban rendeztük meg a Tehetséghálózati műhelybeszélgetését.

Ezt az alkalmat Páskuné dr. Kiss Judit, a Matehetsz tehetséghálózati szakértője moderálta. A tomboló influenza szezon ellenére több mint 40 tehetségpont vagy tehetségsegítő Tanács képviselőit köszönthettük. A műhely egy asszociációs játékkal kezdődött, majd arra a kérdésre kerestük közösen a választ, hogy miért jó tehetségpontnak lenni. A válaszként adott szavak, úgy mint értékek láthatóvá tétele, megosztása, intézmények közötti információ csere, tudatos munkavégzés, módszertani gazdagítás mind azt mutatják, hogy a tehetségpontok hálózatában lenni értékes, hasznos, felemelő.

A továbbiakban kis csoportokban folytatódott a munka, amikor is a csoportoknak olyan mondatokat kellett befejezniük, mint „a mi tehetségpontunkban arra vagyok a legbüszkébb, hogy” vagy „a tehetségpontként való működésünket leginkább megkönnyítő tényező(k) azok, hogy” vagy éppen „ki vagy mi a tehetségpont fő motorja, legfőbb erőforrása”. Tanulságos, hasznos beszélgetés alakult ki. Sok résztvevőben megerősödött a tehetségsegítő tevékenység végzésének fontossága, néhányan pedig rácsodálkoztak, hogy mennyi erő, támogatás van a hálózatban.

A szünet utáni részben először Demarcsek Zsuzsa, a Vásárhelyi László Alapfokú Művészetoktatási Intézménytől mutatta be a Lions Club hálózatos működését, majd Tóth Ilona, az Észak-magyarországi Rendészeti Tehetségsegítő Tanács (ÉReTT) munkájáról beszélt, végül Egri Józsefné a Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület együttműködéseibe engedett bepillantást. A jó gyakorlatok bemutatása után a pozitív visszacsatolás, az érdeklődők kérdéseire való válaszadás lett hangsúlyos. A műhelybeszélgetést egy szép „játékkal” záródott: a résztvevők két helyen helyezhették el post-itjeiket. Az egyik helyen jelezhették, hogy milyen tehetségsegítéssel kapcsolatos igényeik vannak, amikre vonatkozóan szívesen várnának segítséget és a másik helyen „elmondhatták”, hogy milyen olyan értékekkel rendelkeznek, amiket felajánlanak mások segítésére.

A műhelybeszélgetéseken elhangzott előadások prezentációs anyagai az alábbiakban érhetőek el.

A műhelybeszélgetés a Tehetségek Magyarországa EFOP 3.2.1-15-2016-00001 című kiemelt projekt keretében, a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége szervezésében valósult meg.