A Matehetsz 2021 nyarán, az EFOP-3.2.1.-15 Tehetségek Magyarországa kiemelt projekt hosszabbítási időszakában, a hátrányos helyzetű fiatalok tutorálására fókuszáló kérdőíves felmérést végzett.
Az online kutatás főként olyan kérdéseket tartalmazott, ami a hátrányos helyzetű fiatalok körülményeit vizsgálta, és ezen kívül megalapozta azokat a szakmai feladatokat, amelyek a Matehetszen belül elindultak, többek között, hogy milyen módon lehet hatékonyan tehetségtámogató tevékenységet végezni speciális helyzetű, hátrányos helyzetű fiatalokkal. A célcsoportunk Magyarország hátrányos helyzetű térségeiben (Heves, Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok) zajlott. Értékes javaslatok és konkrét, a tehetségtámogatás folyamatát nagymértékben segítő gondolatok érkeztek.
A kutatási adatok feldolgozásán túl a Matehetsz korábbi szakmai tevékenységei során hátrányos helyzetet érintő programjaink elemzését is elvégeztük. A rendelkezésre álló adatok a Matehetsz 2020 évi közvélemény kutatására, az EFOP 3.2.1 Tehetségek Magyarországa program keretében megvalósult Tutor Program szakmai és disszeminációs eredményeire, továbbá a hátrányos helyzetű célcsoport bevonásával megvalósuló „Mini Pilot” program tapasztalataira támaszkodva kerültek elemzésre.
A felmérés és adatelemzés eredményeit a mellékelt dokumentumok tartalmazzák.