2019. április 25-én tehetséghálózati műhelyt tartottunk a kecskeméti Hírös Agóra Kulturális Központban
Detre Zsuzsanna és Csicsely Ildikó által vezetett alkalmon bensőséges volt a hangulat. Szárnyalás, változatosság, együttműködés, sokszínűség….csak néhány szó a részvevőktől arra a kérdésre, hogy Mi jut eszükbe a tehetségpontról?
A rövid asszociációs játék után csoportok alakultak. A négy csoport 4 kérdésre kereste a választ: Kik a tehetségpont legfontosabb szereplői? Mi az, amit szívesen megtanulnék másoktól? Mi az, amit szívesen elmesélnék másoknak? Mi lenne az a 3 dolog, amit kívánnék a tehetségpontoknak? A tehetségpontok rengeteg szereplővel dolgoznak, az elhivatott pedagógusoknak, tehetségsegítő szakembereknek nagy a lelkesedésük és a kitartásuk, de sokszor lenne szükségük segítségre, támogatásra (tréningekre, szponzorokra, eszközökre…stb.) Szeretik megosztani a jó gyakorlataikat másokkal és tanulni mások jó gyakorlataiból, ezáltal is fejlődni.
A résztvevők ennek jegyében hallgatták meg a három inspiráló jó gyakorlatot három tehetségpont képviselőtől, akik elmondták, hogyan jutottak el oda, hol most vannak és egyes esetekben milyen buktatókkal és nehézségekkel kellett megküzdeniük. Bíztatták a résztvevőket arra, hogy ne adják fel eddig végzett tevékenységüket.
Heilmann Józsefné a Szekszárdi Garay János Gimnázium intézményvezetője mutatta be a tehetségpont sokszínű együttműködéseit. Mészárosné Surányi Olga a Szegedi Dózsa György Általános Iskola tehetséggondozásának folyamatát és eredményeit mutatta be. Bene Józsefné a Vadárvácska Óvoda vezetője a tehetségpont nemzetközi kapcsolatait mutatta be.
A műhely zárásaként összegeztük a tapasztalatokat: Mitől működik jól egy tehetségpont?